מה זה איתור תשתיות?

מה זה איתור תשתיות?

מהו איתור ומיפוי תשתיות?

כאשר יש לנו נזילה בבית, אנו קוראים לאינסטלטור שמגיע עם מצלמה תרמית ובאופן מידי מזהה את מוקדי הקור בהם ישנה זרימת מים קיצונית יותר. מדובר בפעולה פשוטה וקלה שלרוב איננה עורכת זמן רב. מנגד, לעתים ישנו הצורך לאתר תשתיות עם נזילה, רק שאלו אינן נמצאת ממש מאחורי קיר הבית, כי אם מטרים רבים במעמקי האדמה.

מדובר אפוא בתשתיות המזרימות את המים והביוב, ואשר מבטיחות את שגרת חיינו היומיומית. אם כך הדבר, כיצד ניתן לאתר את התשתיות? הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

מתחילים במיפוי התשתיות

הדבר הראשון שיש לעשותו הוא קודם כל למפות את מערכת התשתיות שמתחת לפני השטח. לעתים אין צורך במלאכת מחשבת והכל גלוי וברור בתוך תכניות עירוניות הנגישות לכול. באם אין אלו פני הדברים, הרי שניתן למפות את התשתיות באמצעות מערכות אלקטרוניות שונות אשר משקפות את העצמים המצויים בתחתית האדמה.

וממשיכים לאיתור התשתית הלקויה

לאחר שהתשתיות עוברות מיפוי מדויק, מגיע שלב איתור התקלה.

כדי לאתר את התקלה באופן מדויק ניתן לרתום שתי מערכות טכנולוגיות מתקדמות: האחת מערכת אשר משדרת אותות אקוסטיים אל מעמקי האדמה. ניתן לדמותה במידה רבה לרדאר. ברגע שהמערכת פוגשת בעצם היא מחזירה את האות חזרה אליה ומספקת תצפית מדויקת של מרחקים ומבנים של צורות שונות הקיימות באדמה.

ממפה התשתיות יכול לאתר את התקלה באמצעות זיהוי כשל מבני מסוים בצנרת.

דרך נוספת שבאמצעותה ניתן לאתר את מקור התקלה, היא הזרמת גז טבעי שאיננו דליק ושאיננו רעיל הישר אל תוך הצנרת. דרך אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ניתן לאתר היכן הגז דולף מן הצנרת ובכך להצביע על מקור הבעיה.

אמצעי נוסף אחרון שמאפשר לאתר ולמפות את התשתיות באופן הרמטי ובטוח, הוא עם סיב אופטי המצלם את התשתית. סיב זה מתפרש על גבי מטרים ארוכים והוא מותאם לפרויקטים מאתרים דוגמת איתור תשתיות.