איך בוחרים מצלמת רשת למחשב?

איך בוחרים מצלמת רשת למחשב?

תחום מצלמות הרשת עשה כברת דרך משמעותית במרוצת השנים, וגם המצלמות המגיעות בילט-אין בתוך המחשב הנייד, מספקות איכות תצוגה טובה.
אך כיום יותר מתמיד, יותר ויותר עסקים ומשרדים עורכים את הפגישות בין היתר באמצעים מקוונים דוגמת תוכנת ה-ZOOM, ונדרשים לאיכות נראות טובה יותר אשר תאפשר לקיים פגישה שאיננה נפגעת כתוצאה מתצוגה לקויה.

נשאלת השאלה כיצד בוחרים את מצלמת הרשת שתענה ותעלה על הציפיות? הצוות המקצועי של אתר: https://viewcenter.co.il/ עונה לכם על כל השאלות עם טיפים חשובים שיאפשרו לכם לבחור במצלמת הרשת האולטימטיבית עבורכם.

רזולוציה

ראשית כל, עלינו לחפש אחר מצלמות עם איכות רזולוציה גבוהה.

המצלמות הפושטיות מאפשרות איכות רזולוציה העומדת על 720p, אך לצדן, מומלץ להוסיף עוד כמה שקלים כדי להסתמך על מצלמות באיכות 1080p.

יש לציין כי כיום ישנן גם מצלמות המאפשרות איכות וידאו ברורה העומדת על 4k, אך עבור פגישות זום, הרי שאין כל צורך בכך.

קצב הפריימים

קצב הפריימים אף הוא משפיע באופן ניכר על איכות הנראות של הצילום.

רבים נוהגים להסתמך בעיקר על רזולוציה, ושוכחים כי ישנו פרמטר נוסף וחשוב לא פחות העונה לשם קצב פריימים. ככל שהוא גבוה יותר, כך איכות הווידאו היא ברורה ורציפה יותר.

מומלץ לבחור במצלמות רשת המציגות קצב פריימים העומד לפחות על 30fps.

שדה ראייה

שאלה נוספת שחשוב לשאול היא מהו שדה הראייה שהמצלמה יכולה ללכוד. האם היא יכולה ללכוד תצוגה רחבה ככל הניתן, הוא שמא תצוגה מאוד ממוקדת אל מול האדם היושב עם המצלמה.

אלמנט שכזה יכול להכתיב את בחירת המצלמה, בעיקר כאשר מדובר בפגישות קבוצתיות בהם נדרשים להיראות מספר אנשים במקביל.

תאורה

מומלץ לשקול לרכוש מצלמת אינטרנט הכוללת בתוכה טבעת תאורה או נורות LED מובנות.

ברבות מן הפעמים, אנו נגלה כי תנאי התאורה מעיבים מעט על האופן שבו אנו מוצגים מבעד למצלמה. עם תאורת לד איכותית, ניתן להבטיח תצוגה נפלאה שתיטיב עם כלל הפגישה.

מותג

גם אם אינכם אנשים שנוטים לרכוש מותגים מוכרים, הרי שלכל הפחות מומלץ לרכוש מצלמות רשת של חברות אשר בנו לעצמן שם ומוניטין בתור אמינות ואיכותיות.

מצלמות רשת יש למכביר והשאלה היא כיצד מנפים נכונה את כל רעשי הרקע כדי לבחור את המצלמה הנכונה.

מצלמת רשת? או מצלמת PTZ?

וטיפ אחד אחרון לסיום – ישנו הבדל משמעותי בין מצלמות רשת לבין מצלמות רשת PTZ.

בעוד שמצלמת רשת קלאסית מתחברת למחשב הרגיל או הנייד, הרי שמצלמת PTZ מיועדת ווידאו קונפרנס בחדרי ישיבות, והיא מאפשרת שינוע והתמקדות באנשים שונים.

מצלמה שכזו מגיעה בדגמים הנשלטים ידנית, וכן בדגמים הנשלטים על-ידי טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על קול ותנועה. כך, המצלמה תזוז באופן מידי אל אדם שמדבר, וזאת מבלי שאיש יצטרך לשלוט במצלמה מתוך פאנל בקרה.