מתחתנים עם בעל אזרחות זרה? הנה מה שאתם חייבים לדעת

מתחתנים עם בעל אזרחות זרה? הנה מה שאתם חייבים לדעת

בעבר חתונה עם בעל אזרחות זרה הייתה נחשבת כעניין פחות שכיח מסיבות כאלה או אחרות. אך כיום אפשר להגיד בפה מלא כי בזכות הטכנולוגיה היכרות עם גבר או אישה שיש להם אזרחות זרה זה לא עניין מופרך. לא מעט ישראלים מוצאים את עצמם בסיטואציה שבה אתם רוצים להתחתן עם בעל אזרחות זרה. אז מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם מוציאים את החתונה לפועל? יש לא מעט עניינים שאתם מוכרחים להכיר.

אל תנסו להסדיר את העניינים בעצמכם

הליך של חתונה והסדר מעמד של בעל אזרחות זרה בישראל זה לא עניין של מה בכך. מוטב להתייעץ עם עורך דין הגירה שיסייע לכם לכל אורך הדרך, וינחה אתכם מה נכון לעשות. לא מדובר על עניין שניתן לפתור אותו באופן עצמאי, הוא דורש לא מעט ניסיון. לרוב האנשים אין את הניסיון הנדרש כדי להתמודד אל מול הרשויות השונות. כמו שאתם מבינים במדינת ישראל כל הנושא של חתונה עם בעל אזרחות זרה הוא לא פשוט.

הכירו את כל האפשרויות לפני החתונה

אנו מודעים לעובדה כי אהבה יכולה להיות חזקה יותר מכל דבר אחר. אך מוטב כי לפני החתונה, אתם תכירו את כל ההליך שאותו אתם עומדים לעבור. תנסו לקבל סקירה מסודרת מעורך דין מוסמך שיסביר לכם בדיוק מה עומד לקרות. כך לא תהיו מופתעים מכל התהליך, כי כמו שכבר אמרנו התהליך הוא לא תהליך פשוט. יש לא מעט ניירת וכל מיני מסמכים שתצטרכו להרגיש, דבר שעלול לגזול מכם זמן יקר במיוחד.

האם אחרי החתונה העניינים מסתדרים?

אמנם אחרי החתונה באופן פורמלי המצב אמור להיות יותר פשוט, אך בישראל יש חוקים שונים. בעוד במדינות אחרות בעולם חתונה עם אזרח מקנה באופן אוטומטי אזרחות, בישראל ישנו הליך אחר. מדובר על הליך מדורג שבו צריך לעבור מספר בדיקות שונות על מנת לקבל את האזרחות. כמו שאתם מתארים לעצמכם ההליך כולו יכול להימשך לאורך שנים. אל תצפו כי אחרי החתונה פתאום הכל יהפוך להיות הרבה יותר פשוט. אל תחשבו כי תוכלו לנהל את כל הפרוצדורה בעצמכם כי היא תגזול מכם לא מעט מאמץ.

בסוף תוכלו להשיג את מבוקשכם

זה אולי יכול לקחת זמן רב, אך בסוף כל עוד תעבדו עם האנשים הנכונים – תוכלו להשיג לבן או לבת הזוג את האזרחות הישראלית. אמנם אתם בוודאי תהיו קצת מותשים מכל הדרך, אך המטרה במקרה הזה מקדשת את האמצעים. אם תבחרו את איש המקצוע הנכון שילווה אתכם לכל אורך הדרך, תוכלו אפילו לקצר במעט את ההליך הארוך. תמצאו את עצמכם משיגים את האזרחות במהירות יחסית, ומתחילים מיד בחיים המשותפים עם בן או בת הזוג.