כיצד בוחרים מטפל לקשישים?

הקשישים אשר בחיינו, הם בדרך כלל האנשים היקרים לנו מכול. מדובר באותם סבים וסבתות מקסימים שפינקו אותנו במגוון מתנות ומאכלים. או בהורים שלנו שהם חלק בלתי נפרד מאיתנו ואפילו בדוד קשיש או דמות קרובה שאנו רוצים לדאוג לאיכות חייה. קשישים בכול הארץ והעולם מקבלים סיוע מקצועי כדי להמשיך לחיות באיכות חיים מספקת וטובה. אחד האמצעים להגשת סיוע נעשה תוך בחירת מטפל או מטפלת שיחיו עם הקשיש ויעזרו לו לנהל את יומו, תוך השגחה על בטיחותו ובריאותו. אבל כיצד בוחרים מטפל סיעודי לקשיש?

לפני הכול – מקבלים מימון למטפל סיעודי

מכיוון שמרבית הקשישים זקוקים בשלב כלשהו למטפל סיעודי, מציע המוסד לביטוח לאומי גמלה שמבטיחה השגחה צמודה, או קבלת קצבה עבור תשלום למטפל צמוד. הגישו את הבקשה/ תביעה שלכם לקבלת סיוע מביטוח לאומי. הקצבה משולמת לפי 6 רמות זכאות, בעת שניתן לבחור לקבל את הקצבה בכסף או לקבל שירותי סיעוד. במידה ואינכם מקבלים את הסיוע הדרוש, הגישו תביעת ביטוח סיעודי באמצעות עורך דין מתאים. חשוב לדעת כי אם הקשיש יבצע בדיקת יכולות תפקוד ויתגלה כחסר יכולת חלקית או מלאה – המוסד לביטוח לאומי חייב להעניק לו את הקצבה.

בחירת מטפל לקשיש

אם אתם רוצים לדעת איך בוחרים מטפלת או מטפל סיעודי, כדאי שתשימו לב למספר דגשים בבחירה:

אופן בחירת העובד

נסו לבחור מטפל רק מחברות מקצועיות שעוסקות באופן חוקי בהשמת עובדים לטיפול בקשישים. בכך תוכלו להנות ממטפל מקצועי שכבר עסק בתחום בעבר ויש לו המלצות ממעסיקים קודמים.

אישור עבודה

וודאו כי למטפל יש אישור עבודה בתוקף. אישור כזה מעיד כי הוא עובד חוקי בארץ וכי הוא מבוטח על ידי חברת ההשמה. אל תסתבכו בפעילות שאינה חוקית. נסו לבחון את הדרך לקבל אישור עבודה עבור מטפלים או מטפלות זרים. באתרים שמספקים מידע אודות אישורי עבודה – אפשר לקבל לא מעט אינפורמציה לגבי התהליך.

המלצות

נסו לקבל המלצות על מטפלים סיעודיים טובים. ברשתות חברתיות כמו גם באתרים שמספקים מידע חיוני, בלוחות דרושים ובפורומים הקשורים לגיל השלישי – אפשר למצוא מטפלים סיעודיים טובים.

מעקב

חשוב לעקוב אחרי הטיפול בקשיש ולשים לב כי הוא מבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר. כמובן שלא מדובר בשכירת שירותיו של בלש שיבצע אחריו מעקב צמוד, אלא שמדובר בדרכים אחרות שמאפשרות לבחון את ההתנהלות של המטפל, כמו תיאום ביקורים, דיבוב הקשיש לגבי הטיפול שהוא מקבל, הצטרפות לטיולים ולבילויים עם הקשיש, כמו גם התקנת מצלמת מעקב במידה ויש חששות או חשדות כי הטיפול אינו יעיל, או בעת חשד להתעללות.
באמצעות ביצוע כלל הפעולות לבחירת מטפל סיעודי טוב – אפשר להבטיח כי האדם החשוב בחייכם יקבל סיוע, תשומת לב וטיפול סיעודי מתאים.