איך להתאים ראשי דיו נכונים למדפסת שלכם

איך להתאים ראשי דיו נכונים למדפסת שלכם

נגמר הדיו במדפסת? אם ככה, הגיע הזמן לערוך השוואת מחירים בין ראשים של דיו למדפסת, להתאים את הדיו הנכון ולהפעיל אותה מחדש. ורגע לפני שאתם מעבירים את האשראי על ראש דיו למדפסות, יהיה כדאי לוודא שהראש אכן מתאים למדפסת שלכם. אם לא, פשוט חבל על הכסף שלכם. בואו נבין כיצד מתאימים בין הראשים למדפסת עצמה.

מדפסות הן מוצר די זול, לעיתים מוצר שנמכר אפילו במחירי עלות. רוצים שנגלה לכם סוד שחלק מהאנשים יודעים? חברות המדפסות לפעמים מוכרות מדפסות ללא שום רווח כלכלי בכלל. אם המדפסת עולה להם X כסף לייצור, היא לפעמים תימכר בדיוק באותו המחיר שעלה לחברה לייצר אותה. מדוע? כיוון שחברות המדפסות עושות את הרווח שלהן בעיקר על ראשי דיו. זה נכון לגבי מדפסות עם ראשים בלבד, זה לא מתייחס למדפסות לייזר אשר נמכרות במחירים גבוהים למדי (אלפי שקלים). אם נגמר לכם הדיו במדפסת שלכם, קבלו את הטיפים הבאים להתאמת ראש חדש.

ראש דיו מקורי או חלופי (תואם)?

בעוד שחלק מהראשים שמיוצרים הם ראשי דיו מקוריים למדפסות, ראשי דיו אחרים בחנות יהיו ראשים חלופיים. זה לא אומר בהכרח שהראש החלופי הוא פחות טוב, אבל זה בהחלט יכול להיות המצב. הנוזל של ראשי הדיו עשוי להיות במרקם לא נכון, מה שישליך אוטומטית על הפרויקטים המודפסים שלכם.

כשראש הדיו מלא בנוזל דיו לא איכותי, לפעמים תוכלו לראות כל מיני מריחות הדפסה על הדף המודפס, מילים שנופלות בהדפסה וחסרות, הדפס קטוע ועוד. המלצה שלנו? בדרך כלל יהיה עדיף לרכוש ראש דיו מקורי למדפסת. אם אתם לא מוצאים במחיר שווה לכיסכם, תוכלו לרכוש חלופי. אבל תדאגו שזה יהיה ראש דיו חלופי שמיוצר על ידי חברה מוכרת.

האם צריך לקנות את כל הצבעים למדפסת?

אם אתם מדפיסים תמונות בדרך כלל, תצטרכו כנראה לרכוש ראשי דיו בכל הצבעים. אם הפרויקטים המודפסים שלכם כוללים אך ורק מלל וטקסטים בשחור לבן, כמובן שיהיה עדיף לרכוש את ראש הדיו השחור בלבד. בסופו של דבר, עשוי להיות מדובר בהבדלים מהותיים במחיר. סט שלם של ראשי דיו יכול להגיע גם למאות של שקלים. מאידך, ראש דיו שחור בלבד יעלה לכם כמה עשרות שקלים בודדים.

אם אתם מעוניינים לחסוך כסף על ראשי דיו למדפסות, יהיה כדאי לסקור את האינטרנט ולקבל מספר הצעות מחיר. כשם שמשווים בין מחירים של מוצרים מסוגים אחרים, ככה יהיה כדאי להשוות בין ראשי דיו בכדי לחסוך כסף על הרכישה. רק שימו לב, שהחיסכון בכסף לא מגיע על חשבון איכות ראשי הדיו שרכשתם. אם אתם נדרשים לשלם עוד כמה שקלים על ראשי דיו איכותיים ומקוריים, זה יהיה שווה את זה בד"כ.