איתור נזילות בעזרת גז: מהשיטות המתקדמות והיעילות לאיתור נזילות מים

איתור נזילות בעזרת גז: מהשיטות המתקדמות והיעילות לאיתור נזילות מים

איתור נזילות, מהפעולות החשובות בתחזוקת מבנים, מאפשר ללמוד על בעיות רטיבות ומים עוד לפני שהן מתפתחות לממדי ענק וגורמות לנזקים אדירים. איתור נזילות באמצעות גז לוקח את התחום כמה צעדים קדימה ומאפשר לבצע זאת בצורה מהירה, יעילה ונטולת נזק.

איך מתבצע איתור נזילות בעזרת גז?

איתור נזילות בעזרת גז הוא שיטה מתקדמת במיוחד לאיתור נזילות מים, כולל נזילות עמוקות ונסתרות במיוחד. התהליך מבוסס על החדרת גז ידידותי לסביבה – המורכב מכ-95% חנקן ומכ-5% מים – לתוך תוואי מערכת הצינורות של המבנה.

מכשיר גז ייעודי, הכולל בתוכו חיישנים מיוחדים, מאתר נקודות לאורך תוואי הצנרת בהן ישנו ריכוז שונה של גז, מה שעשוי להעיד על דליפה או נזילה בצנרת המים. השיטה מאפשרת לאתר את מיקום הנזילה בצורה מדויקת ומהירה, מבלי שיש צורך "לשבור קירות" או להסב נזק לתשתיות המבנה.

האיתור המהיר מאפשר טיפול מיידי בבעיה, כך שאפשר להחזיר את המבנה לתפקוד מלא ותקין תוך פרק זמן של שעות בודדות בלבד.

היתרון: איתור נזילות שאמצעים אחרים מתקשים בהן

איתור נזילות בעזרת גז אינו השיטה המתקדמת היחידה כיום למציאת מיקום הנזילה או הכשל בצנרת מבלי שיש צורך בהרס תשתיות המבנה. בין השיטות האחרות המקיימות את התנאי הזה אפשר להצביע על איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית, מכשור אקוסטי או מצלמת דחיפה.

עם זאת, יש מקרים בהם הגז הוא לא רק הפתרון היעיל ביותר – אלא הפתרון היחידי האפשרי. אם מדובר בצנרת בה עוברים מים קרים, במבנה עם קירות כפולים או בצנרת תת קרקעית הנמצאת בעומקים גדולים מתחת לפני השטח, ייתכן שרק החדרת גז תוכל לסייע. הסיבה היא שהחדרת הגז יכולה להיעשות עד לעומק של כ-12 מטר.

תרכובת הגז הנבחרת מוציאה מהתמונה כל חשש בטיחותי, כך שאין שום סיכון לבני הבית או לסביבה באיתור נזילות בדרך זו.

למי פונים לצורך איתור הנזילה?

פעמים רבות אינסטלטור הוא איש המקצוע אליו פונים לצורך איתור נזילה, אולם במקרה של נזילות מורכבות ייתכן מאוד שהוא לא יוכל לסייע. שיטות האיתור המתקדמות דורשות ציוד ייעודי, הנמצא לרוב בחזקתן של חברות הפועלות בתחומים של בדיקות אל הרס, ליקויי בנייה, בדק בית וכדומה.

פנייה לחברה המספקת כמה שיותר פתרונות בתחום, שאנשיה מחזיקים בידע הטכני וההנדסי הקשור לכך, תגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בצורה משמעותית. החברה תוכל להתאים את הציוד בהתאם למאפייני הנזילה והמבנה, לספק לכם דו"ח על היקף הבעיה ולטפל בה בצורה ישירה.

בין אם יש לכם חשש לנזילה (אפילו כזו הנראית "קלה"), אתם עוברים להתגורר בנכס חדש או פשוט עבר זמן רב מאז שביצעתם בדיקה מקיפה של המבנה שלכם, מומלץ לא להשתהות. הצעד הנכון עבורכם הוא יצירת קשר עם חברה הפועלת בתחום בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ ולהזמנת שירות.