תאורה בבית ובמשרד – יותר חשובה ממה שחשבתם

תאורה בבית ובמשרד - יותר חשובה ממה שחשבתם

בחירה של תאורה אופטימלית למשרד ולבית איננה מסתכמת רק בחיבור נורה על מנת להאיר בשעות החשכה. בחירה נכונה של תאורה יכולה להשפיע על התפקוד שלנו, בבית ובמשרד, משתי סיבות עיקריות.

ראשית, בחירה נכונה של תאורה יכולה באופן פיזי להשפיע על התפקוד הקוגניטיבי שלנו. התפקוד חיוני כמובן לעובדות ועובדים במשרדים, אך גם בבית משפיע על היעילות והנוחות שלנו בביצוע פעולות כמו בישול, קריאה ופנאי.
בנוסף, מחקרים מוצאים קשר בין תאורה ובין מצב הרוח שלנו, שגם הוא בתורו יכול להשפיע מטבע הדברים על התפקוד שלנו. עובדות ועובדים שמחים יותר, גם יעבדו טוב יותר וגם יקשרו את המשרד לתחושות חיוביות ולא יפתחו רגשות שליליים לגבי השהות בו.

עיצוב תאורה

הן מבחינת עיצוב והן מהפן הפונקציונלי, כל חלל בבית דורש סוג תאורה אחר. מנורת תקרה, למשל, יכולה להשתנות רבות על פי עוצמת התאורה, צבע האור ועוד.

כל חלל בבית או במשרד משרת צרכים אחרים, ובהתאם לכך יש לבחור את האור המלאכותי המתאים לו ביותר. למשל, בחדר עבודה או במשרד נרצה אור חזק יחסית, שיספק לנו תחליף טוב ככל שיותר לאור טבעי. כאשר העבודה היא לרוב עם מחשב, לאור המלאכותי הממוקם בחלל יש תפקיד חשוב בצמצום ההתעייפות מתאורת המסך.

לעומת זאת, בחדר השינה או בחללי פנאי, נרצה אור עדין יותר, המאפשר הכנה לשינה איכותית או מאפשר מנוחה טובה.

מה הקשר בין אור ותיאבון?

לא רבים יודעים, אבל לסוג התאורה יש השפעה מיידית על התיאבון שלנו. לכן, שיבוץ תאורה לא הולמת עלול להקנות מראה לא מפתה לחומרי הגלם במטבח וגרוע מכך, למאכלים עצמם. ההשפעות האלה, גם אם אנו לא שמים לב אליהם בכל רגע נתון, יכולים להשפיע לאורך זמן.

לעומת זאת, שיבוץ תאורת מטבח הולמת, בהתאם לגודל המטבח, כמות האור הטבעי בו, והעיצוב של המטבח, יכולה לשדרג את התיאבון שלנו ולהיטיב איתנו באחד הבילויים התדירים ביותר ביומיום שלנו: בישול ואכילה.

ומה לגבי איכות הסביבה?

בחירה נכונה של תאורה לבית ולמשרד יכולה להיטיב איתנו ועם הסביבה בעוד היבט. כיום, עם המודעות ההולכת וגוברת לשינוי האקלים והנזקים לסביבה של שימוש בחשמל, ניתן למצוא יותר ויותר מוצרים המספקים תאורה באותה רמה – אך עושים זאת תוך חיסכון בחשמל.

בשנים האחרונות, ניתן דגש משמעותי על תרומה לאיכות הסביבה של כל אחת ואחד מאיתנו, אשר נובעת, בין היתר, דרך החיסכון בצריכת משאבים – כלומר, חיסכון בחשמל.
אמנם, ייתכן שגופי התאורה האלה יהיו יקרים יותר לרכישה, אולם אל לנו לשכוח שחיסכון בחשמל הוא גם חיסכון לכיס, כך שבטווח הארוך – כולם יוצאים נשכרים.