ההבדל בין טונר חליפי לטונר תואם למדפסת

ההבדל בין טונר חליפי לטונר תואם למדפסת

אם אתם אנשים שנוטים להיות חסכוניים ויעילים, אתם כנראה תבחרו טונר למדפסות. יחד עם זאת, במקרים מסוימים יהיה עדיף דווקא לרכוש ראשי דיו ולא טונרים. אבל לפני הכול, מה ההבדלים בין טונר חליפי לטונר ייעודי למדפסת שלכם? הנה כל המידע על טונר תואם למדפסת VS טונר גנרי וחליפי.

יש לכם מדפסת בבית, ויכול להיות גם שאתם לא נוטים להשמיש אותה המון. בין אם אתם משתמשים בה מעט או מדי יום, אנחנו ממליצים תמיד לבחור בטונרים תואמים. במקביל, אם המדפסת שלכם עובדת באמצעות ראשי דיו, גם אותם יהיה כדאי לרכוש מקוריים ותואמים. לפני שנסביר מדוע מומלץ לרכוש טונר תואם ולא חליפי, בואו נסביר בקצרה מה ההבדל בין ראשי דיו לטונר מדפסות.

התאמה בין טונר למדפסת משרדית – מה חשוב לדעת?

בין אם אתם צריכים טונר למדפסת BROTHER או טונר מסוג אחר, כדאי להכיר את ההבדלים בין סוגי הטונרים וראשי הדיו שיש בשוק. קודם כל, בואו נסביר מה הוא ראש דיו ומה הוא טונר. כדאי לדעת, ראשי דיו מלאים בנוזל, שהוא למעשה הדיו עצמו.

מצד שני, יש לכם את הטונרים שמלאים באבקת דיו. בעוד שמדפסות עם ראשי דיו יזריקו את הצבע על הדף, מדפסות עם טונרים ירססו בעדינות אבקת דיו על דף ההדפסה. ובכן, זהו למעשה ההבדל העיקרי בין ראשי דיו לטונרים. ועכשיו נותרת השאלה: מה ההבדל בין טונר חליפי לטונר תואם למדפסת?

ההבדלים בין טונר חליפי לטונר מקורי למדפסות

קודם כל, זה עניין של מותג, או חברה מייצרת. כשיש לכם מדפסת מבית מותג מסוים, החברה שמייצרת את המדפסת מייצרת את הטונרים התואמים לה. האבקה שנמצאת בתוך הטונר היא אבקה ייעודית אשר מותאמת למזרקי הדיו עצמם. ברגע שהאבקה היא אבקה חליפית, המרקם שלה והאבקתיות שלה עשויות להיות שונות.

ברגע שרמת האבקתיות היא שונה, האבקה יכולה בקלות לסתום את חלקי המדפסת השונים. וזה עיקר ההבדל בין טונר חליפי לטונר מקורי. בסופו של דבר, אם אתם רוצים להאריך את חיי המדפסת שלכם, אתם צריכים להשתמש בטונרים מקוריים.

מתי משתמשים בטונרים ומתי בראשי דיו?

לרוב, טונרים משמשים מדפסות משרדיות. חשוב לזכור כי מדפסות ביתיות מותאמות לקצב עבודה יחסית איטי, בעוד שמדפסות משרדיות מותאמות לקצב עבודה גבוה. מאחר שמדפסות משרדיות עובדות לא מעט ודי קשה, יהיה חשוב לבחור בטונרים מקוריים בלבד.

ככל שקצב ההדפסה גבוה יותר, ככה הסיכויים לקלקולים הם גבוהים אם משתמשים בטונר חליפי. בכדי לדעת איזה טונר מקורי אתם צריכים, עליכם רק לברר את דגם המדפסת שיש ברשותכם. בדרך כלל תוכלו לבדוק את דגם המדפסת בתחתית המכשיר. ישנה שם מדבקה, או בגב המכשיר. על המדבקה יהיה רשום את דגם המדפסת.