אמן חושים לגיבוש עובדי החברה

אמן חושים לגיבוש עובדי החברה

מנטליסט לערב חברה – טרנד חדש מדליק (ומתעתע!)

חושבים שכבר ראיתם הכל? כנראה שלא פגשתם עדיין באמן חושים. אך אם אתם עובדי חברות הייטק ומחשוב בישראל, אז הרי שהסיכויים שלכם לפגוש באמן חושים בשר ודם עולים בכמה וכמה מונים.

בטרנד חדש שמציף את ישראל לאחרונה, יותר ויותר מנהלים ובעלי חברות מזמנים אמני חושים כדי להופיע באופן "מאולתר" במשרדיהם ושולחנותיהם (ובכן מרביתם עובדים ב-Open Space) של הצוות השונים. נשמע משונה? ובכן, זה בהחלט שובר שגרה! ומי אמר שיש בכך חסרון? הישארו עמנו לכתבה המלאה.

כי מי אמר שהמופע מוכרח להיות על במה?

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מגיעים לעוד יום עבודה, ייתכן שקצת שחוקים, ייתכן שעדיין מנסים להתעורר. אתם מגיעים אל השולחן, פותחים את המחשב ומתחילים בלו"ז היומי. לפתע מגיע אדם שאינכם מכירים, ואחריו עדר של אנשים מחויכים מפה לאוזן. הוא שואל אתכם לגבי "ספרה! כל ספרה שעולה בראש!", ואז לפתע משום מקום, הספרה שאמרתם באלתור נשלפת מכסו כשהיא כתובה מבעוד מועד.

זאת בהחלט דרך לפתוח איתה את הבוקר!

כי מה הם בעצם אמני חושים? אמני חושים הם למעשה קוסמים. רק שבעוד שקוסמים קלאסיים מבצעים את קסמיהם על חפצים (שליפת מוט ארוך מתוך כובע קטן וכיוצא בזה), הרי שאמני חושים משתמשים במוחו של הקהל כדי לבצע את להטוטיהם. מדובר בסוג מתוחכם, אולי אפילו מאתגר יותר מבחינה תפיסתית, עבור הקהל.

עבור מרביתנו, מוחנו הוא המבצר האישי שלנו, מקדשנו, ובטח לבטח שאנו נחוש נדהמים כאשר נגלה לפתע כיצד אדם זר לחלוטין הצליח לפרוץ את כל הגבולות והמכשולים!

מתאים לצ'ופר או כיום גיבוש

מן הכותרת אתם וודאי כבר מבינים לאן אנחנו חותרים.

מנהלים ובעלי חברות רבים, שמים את הדגש על תכנון יום גיבוש עובדים. מדובר בנוהג שטומן בחובו שפע של יתרונות.

מן הצד של העובדים, יום גיבוש הוא פשוטו כמשמעו יום כיף ושבירת שגרה. בנוסף לכך, יום שכזה מאפשר לכלל העובדים ליהנות מן התחושה שמשקיעים בהם ושעבודתם הקשה זכתה להוקרה.

מן הצד של המנהלים, יום גיבוש מאפשר ללכד בין הצוותים, לשבור חומות ומכשולי תקשורת בין בכירים לעובדים פשוטים, ולייצר מעין גאוות יחידה.

אם אתם חשים שאינכם מוצאים את הפנאי לתכנן יום גיבוש מלא, הרי שהבאתו של אמן חושים יכולה לספק לכם המון נחת ושלווה. זוהי שבירת שגרה מעולה, ובמיוחד כאשר היא נופלת על העובדים בהפתעה גמורה.

מה משך ההופעה?

על פרטים כאלו ואחרים, כבר מומלץ להתעכב אל מול אמן החושים.

חשוב לדעת כי מרביתם פשוט מביאים את הציוד עמם. בין אם מדובר בציוד הגברה ובין אם מדובר בחפצים שונים עמם הם עושים שימוש במהלך ההופעה.

לרוב הופעות שכאלו יימשכו כשעה. אם אתם כבר מתכננים הפתעה שכזו לעובדים, מומלץ לוודא כי ישנו אדם שמודע לתכנון המשוגע ושמצויד כבר מבעוד מועד במצלמה!