נפגעתי בתאונת עבודה – מה עלי לעשות?

נפגעתי בתאונת עבודה - מה עלי לעשות?

תאונת עבודה על-פי רוב נתפשת כתקרית אשר שמורה בעיקר לסביבות עבודה מסוכנות כגון אתרי בנייה ושיפוצים. עם זאת, המציאות מוכיחה כי תאונות עבודה עלולות להתרחש בכל סביבת עבודה. כל שכן, זהו המקום לציין כי תאונת עבודה יכולה גם להתקיים בעת הדרך אל העבודה וכן בדרכו של העובד חזרה לביתו.

המקרה לכשעצמו מטלטל עבור רבים, וכל שכן כאשר הוא מותיר אותם במשך פרק זמן בלתי מבוטל ללא יכולת השתכרות. בדיוק לשם כך, עומד לרשות העובדים והעובדות בישראל המוסד לביטוח לאומי האמון על תשלום הפיצויים ובסיוע עד לעמידתם על הרגליים פיזית וכלכלית.

תאונת עבודה: הסבר

תאונת עבודה זוכה להתייחסות יתרה בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, ובמסגרתו הדבר מוגדר כאירוע המתרחש לעובד בעת עבודתו ובשל עבודתו. כפועל יוצא מכך, הרי שגם תאונת דרכים בדרך אל העבודה מתרחשת לעובד בשל עבודתו.

עם זאת, יש לציין ולהדגיש כי על התאונה להתרחש בעת שעות עבודתו של העובד וכן היא נבעה בשל תנאי העבודה.

מדוע יש צורך בעורך דין לשם הייצוג?

המוסד לביטוח לאומי אמנם עומד לצד העובדים והעובדות, אך גם יודע להערים קשיים רבים. גם עובדים אשר מקבלים פיצויים לעתים אינם מקבלים את מלוא הפיצויים אותם היו יכולים לקבל יחד עם ייצוג על-ידי איש מקצוע הבקיא בתהליכים אלו.

כך לשם הדוגמה, עובד אשר ביצע נסיעה אך ערך אותה באופן השונה מן הרגיל, הרי שהדבר עלול ליצור פתח לערעור וספקנות באשר לעובדה אם מדובר בתאונת עבודה. כך למשל, אם ביצע נסיעה עקיפה לשם צרכיו הפרטיים. למשל, הורדת הילדים בבית הספר בטרם הנסיעה אל מקום העבודה.

בנוסף לכך, הייצוג אל מול הוועדות הרפואיות איננו עניין של מה בכך. לעתים די בתשובה ולו אחת שאיננה עולה בקנה אחד עם צרכיו של התובע, כדי שהוועדה תפסוק לרעתו ומבלי שהדבר אכן ישקף את מצבו הבריאותי או הפיננסי.

לכל שאלה והתייעצות בנושא זה, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין מנוסה ומיומן. משרדו של עורך דין דוד סער מביא עמו מקצועיות ומיומנות משנת 2001, וייצוג בהצלחה אלפי תיקים אל מול המוסד לביטוח לאומי.