למה כדאי לי להשיג אזרחות אירופאית?

למה כדאי לי להשיג אזרחות אירופאית?

בשנים האחרונות, הצליחו ישראלים רבים להשיג לעצמם אזרחות פורטוגלית, רומנית או פולנית בשל המוצא המשפחתי שלהם. המשמעות היא שהם הפכו באחת גם לאזרחי האיחוד האירופי ויכולים כעת ליהנות מהיתרונות הרבים שאזרחות זו מציעה.

אז למה כדאי גם לכם לנסות להשיג אזרחות אירופאית? פשוט, כדי ליהנות מהיתרונות הרבים שמציע לכם דרכון אירופאי!

מה מספק לכם הדרכון האירופאי?

מדינות אירופאיות שונות התקבלו בשנים האחרות כחברות באיחוד האירופי. היום, רוב מדינות אירופה אושרו כחברות מלאות באיחוד האירופאי – ה-EU (European Union), ואזרחי מדינות אלה נהנים ממספר הטבות משמעותיות שהן ייחודיות למדינות האיחוד האירופאי:

אפשרויות לגור ולחיות במדינות האיחוד האירופאי

ההטבה האיכותית ביותר שמעניק לכם הדרכון האירופאי היא הזכות לגור ולחיות בכול מדינה החברה ב-EU. תארו לעצמכם שתוכלו לחיות במדינות נחשקות כמו צרפת, הולנד, איטליה או גרמניה. למעשה, הדרכון האירופאי מספק לכם אשרה המאפשרת לכם לגור בכול מקום ברחבי ה-EU, לזמן בלתי מוגבל.

אפשרות לעבוד במדינות האיחוד האירופאי, ומחוץ לאיחוד

עם דרכון אירופאי תהיו זכאים לעבוד באופן חוקי בכול אחד ממדינות ה-EU, ללא שום הגבלה. כך תוכלו להרוויח שכר גבוה, יחסית לזה המקובל בארץ, וליהנות מתנאי עבודה איכותיים המאפיינים את עולם העבודה של מערב אירופה.

בנוסף, יש לא מעט מדינות זרות שמעניקות אישורי עבודה לאזרחי האיחוד האירופי. זה אומר שתוכלו לעבוד גם במדינות נחשקות שהן מחוץ לאיחוד, כמו אוסטרליה, קנדה או ניו זילנד.

אפשרות לפתוח עסק ולרכוש נדל״ן במדינות האיחוד האירופאי

בעלי דרכון אירופאי זכאים לרכוש נדל״ן ולרשום חברה בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי. קחו בחשבון כי שיעור המס בכמה ממדינות אירופה נמוך מאוד, ולפעמים תוכלו ליהנות מהטבות מס נוספות השמורות רק לבעלי הדרכון האירופאי.

אפשרות לקבל טיפול רפואי במדינות האיחוד האירופאי

כמו שאר אזרחי אירופה, כשאתם בעלי דרכון אירופאי, תוכלו ליהנות גם מהטיפולים הרפואיים שמקבלים אזרחי המדינות החברות באיחוד האירופי, ובמחיר שמשלמים האזרחים המקומיים, כולל כמה ממדינות סקנדינביות המתקדמות בתחום זה.

אפשרות להיכנס למדינות שונות (כולל ארה״ב), בלי צורך בוויזה

עם דרכון אירופאי תוכלו לנוע בחופשיות ברחבי האיחוד האירופי ולהיכנס לכול מדינה החברה באיחוד ללא צורך בוויזה (כולל כניסה לשוויץ, רומניה, אירלנד ומדינות נוספות שאינן חברות מלאות באיחוד האירופאי). חופש תנועה זה אינו מוגבל רק לאירופה, אלא מציע לכם כניסה חופשית גם לארצות הברית. למעשה, באמצעות הדרכון האירופאי תוכלו להיכנס ללא ויזה למדינות שהכניסה אליהן עם דרכון ישראלי מצריכה ויזה, כמו ונצואלה, קטאר, אינדונזיה או מלזיה.

אפשרות לקבל הגנה קונסולרית על ידי קונסוליות אירופאיות בעולם – במקומות שבהן אין קונסוליה ישראלית

עצם העובדה שדרכון אירופאי מגן עליכם בנקודות שונות בעולם שבהן אין נוכחות קונסולרית ישראלית, אבל קיימת קונסוליה אירופאית, מאפשרת לכם לנוע בביטחון רב יותר במקומות שאולי אחרת לא הייתם מתכננים להגיע אליהם.