חידושים אחרונים בתחום היאכטות

חידושים אחרונים בתחום היאכטות

מה חדש בעולם היאכטות?

החדשות הטובות הן, שאם בילוי על יאכטה היה שמור על לעשירי העולם, הרי שכיום מדובר בענף שנפוץ בקרב רבים ואפילו נלמד במסגרת קורסי שיט שונים! החדשות הטובות עוד יותר הן שאם בעבר יאכטה הייתה פשוט עוד פינוק בלב ים, הרי שכיום היא כוללת בתוכה שפע של שכלולים טכנולוגיים שרק הופכים את השהייה לחוויה אחת גדולה. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר חידושים והמצאות בענף היאכטות העולמי.

אם מתחשק לכם לשכור יאכטה לאירוע, או אולי אפילו ללמוד שיט כתחביב (ואפילו כעבודה), אז כאן תוכלו לקבל מספר פרטים על כל מה שמחכה לכם מן הרגע שתעלו על כלי השיט הפופולרי.

טכנולוגיה ירוקה

מבלי להמעיט בערכה של גרטה, הנערה שהדהימה את העולם בנאומה הסוחף באו"ם, הרי שהטכנולוגיה הירוקה הפכה כבר לעניין שבשגרה.

בעוד שמרביתנו רגילים להכיר את הטכנולוגיה הירוקה ממבני ציבור ואפילו בתים פרטיים יוקרתיים, הרי שכיום ניתן למצוא אותה משתלבת בקצב מהיר גם בענף השייט. חשוב לזכור כי יאכטה היא בחלקה מיועדת למגורים, או לכל הפחות לשהייה בת מספר ימים.

כיאה לכלי שייט שנועד עבור שהייה לרווחת הנוסעים, הרי שניתן למצוא כיום יאכטות המצוידות בטכנולוגיה ירוקה החל מקולטני שמש לצורך ייצור חשמל ועד לחלונות גדולים ומתוכננים היטב, אשר מאפשרים את כניסתו של האור בשעות היום אל עבר החדרים השונים. זאת כמובן מבלי לפגוע בפרטיותם של השוהים.

סובלים ממחלת ים? ייתכן שיש לכם פתרון

מכירים את הרגעים שבהם אתם מטלטלים עם הרכב מעט ומיד נדלקת נורה שמעידה על כך שהרכב ייצב את עצמו בזמן הנסיעה?

אט אט טכנולוגיות אלו משתלבות גם בענף היאכטות העולמי. עבור אלו שסובלים ממחלות ים, ייתכן ומדובר בפתרון או לכל היותר הקלה מסוימת במחלת הים שלהם. כיום היאכטות החדישות ביותר, מצוידות ב"בולמי זעזועים" שמטרתם היא לספק ליאכטה את תחושת היציבות המקסימלית. חשוב לזכור כי השוהים מגיעים לבילוי על היאכטה והם אינם מלחים או פועלים אשר רואים בה כסביבת עבודה רגילה. וודאי שלא הייתם רוצים לגלות בהפתעה ובמיוחד בזמן אירוע, כי אתם סובלים מבחילה קשה.

מהירות נסיעה לעומת צריכת דלק נמוכה

היום כבר ברור לכולם כי צריכת הדלק צריכה להיות נמוכה ככל הניתן, וזאת מבלי לגרוע מכל ההנאות הקטנות ששמורות לאלו ששוהים על יאכטה יוקרתית.

על כן, רבות מחברות היאכטות העולמיות, מקפידות לשכלל את טכנולוגיות ההנעה הפנימית ודואגות להקטין בהדרגתיות את צריכת הדלק. החדשות הטובות הן, שלרוב אין זה משפיע כלל על מהירות השייט ולעתים ישנן יאכטות שגם מציגות ביצועים מרהיבים על אף השינויים המהותיים. החדשות הרעות הן, שמדובר עדיין בטכנולוגיות שטרם ביצעו כניסה מרשימה לכל היאכטות השונות. לכן אם אתם מחפשים ספורט ימי במהירות גבוהה, ייתכן שיאכטה לא בדיוק תענה על הציפייה.