מה זה מצבר לרכב ואיך תכינו אותו לקיץ?

מנוע הרכב הינו מכלול שלם של חלקים מכאניים, שעובדים באינטגרציה האחד עם השני. כשמדברים על טעינת הסוללה של הרכב, למעשה מדברים על מצבר לרכב. בואו נבין מה הוא המצבר, מה תפקידו וכיצד יש להכינו לקיץ.
שמעתם את המושג החלת מצבר ולא הבנת במה מדובר? במנוע הרכב ישנם חלקים מכאניים שונים אשר זקוקים לחשמל בכדי להניע את המנוע. לא פעם, אדם מנסה להניע את רכבו בבוקר ומגלה כי אין את האפשרות. במקרים רבים הסיבה לכך תהיה הסיבה של מצבר גמור. כשאומרים מצבר גמור, מתכוונים לכך שסוללת הרכב התרוקנה.

מה הוא המצבר וכיצד הוא קשור להתנעת הרכב?

כשאתם מסובבים את הסטרטר של הרכב, הוא שולח את אותותיו אל המצבר והמצבר מניע את הרכב. אבל יחד עם זאת, במקרים רבים המצבר מתרוקן בעקבות סיבות שונות. למשל, בעקבות השארת אורות דולקים במשך כל הלילה.

אם הגעתם אל הרכב והוא סירב להניע, אין צרוך להילחץ ישר. לא בטוח שאתם צריכים להחליף את המצבר. במקרים רבים יהיה רק צורך בהטענתו המחודשת של המצבר הנוכחי. מצבר לרכב עשוי להתרוקן, ותוכלו להטעין אותו בעזרת כבלים. זו השיטה הכי מוכרת. צריך לחבר את הכבלים למצבר של רכב אחר. זאת, תוך כדי שאתם מקפידים על חיבור של פלוס לפלוס ומינוס למינוס. שימו לב, זה חשוב מאוד. אם תפספסו בעניין של החיבורים, המצבר יכולים אפילו להתפוצץ. מעבר לשיטה של כבלים, בימינו ישנן גם שיטות נוספות להטענת מצברים לרכבים.

כיצד עוד ניתן להטעין מצבר שהתרוקן?

יש לכם את האפשרות של בוסטר, שזה בעצם מטעין נייד למצברים. הבוסטר יושב לכם בבגאז' של הרכב, ממתין ליום שתזדקקו לו. את הבוסטר יש להטעין מראש ולדאוג תמיד שהוא יהיה מלא. רוב הבוסטרים מגיעים גם עם כבלים, ככה שתוכלו לחברו בקלות אל מצבר הרכב שלכם.

לאחר שהבנו מה הוא מצבר, בואו נדבר על עונת הקיץ המתקרבת. לאחר עונת החורף, אנחנו נגלה בפעמים רבות קורוזיה מתחת למכסה המנוע. זה קורה בגלל שבמהלך עונת החורף כל הזמן ניתזים מים מתחת לגלגלים. ברגע שזה קורה, עשויה להתפתח קורוזיה וחלודה סביב הכבלים של המצבר, סביב המצבר עצמו ועל שאר חלקי המנוע.

הכנת מצבר רכב לקיץ

רגע לפני שהקיץ מתחיל, חשוב להרים מכסה מנוע ולהציץ במצבר. אם אתם מגלים קורוזיה רבה, נתקו את המצבר מהחיבורים שלו ותנקו בעדינות. ישנם גם חומרים מסירי קורוזיה שניתן להשתמש בהם. ואם הגעתם למסקנה שצריך החלפת מצבר לקראת הקיץ, אנחנו נמליץ לכם על שירות של מצברים עד הבית. התקנת מצבר עד הבית מאפשרת לחסוך לא רק כסף, אלא גם זמן יקר ערך. אגב, מצבר עד הבית הוא שירות שניתן גם להזמין אל מקום העבודה.