כל מה שחשוב לדעת על טיפוח דשא סינטטי

כל מה שחשוב לדעת על טיפוח דשא סינטטי

הצורך שלנו לראות ירוק בעיניים עונה על צרכים פיזיים ונפשיים אמיתיים, המגובים במחקרים. הימצאות בסביבה ירוקה או גישה לשטח פתוח תורמים לבריאות הפיזית והנפשית שלנו: האור הטבעי, החמצן באוויר הפתוח וגם השקט המתלווה בדרך כלל לגינה או לחצר, מעלים את התפקוד הקוגניטיבי שלנו ומשפרים את מצב הרוח שלנו.

אחד המשטחים הירוקים הנפוצים ביותר בגינות ביתיות ואף ציבוריות הוא דשא: הוא נותן לנו כמות של שטח ירוק, הוא נעים למגע, ונותן לנו תחושה של הימצאות באחו פתוח ורחב.

אולם, הטיפוח של דשא טבעי מצריך טיפוח שעבור אנשים ונשים רבים יכול להיות בעייתי: מדי פעם יש לכסח אותו, יש להשקות אותו בהרבה מים, ולהתמודד עם התחלפות הצבעים עד כדי התייבשות של העלים בקיץ.

לכן, המעבר לדשא סינטטי פותר את רוב הקשיים המתלווים לטיפוח דשא טבעי, ועל הדרך ניתן ליהנות ממספר יתרונות נוספים – כמו שמירה על איכות הסביבה, דשא ירוק כל השנה וחיסכון כלכלי בחשבון המים.

הניקיון של דשא סינטטי

בעוד שדשא טבעי מצריך התמודדות עם אדמה, ועל כן הניקיון השוטף יהיה קשה יותר, כאשר מדובר בדשא סינטטי ניתן לנקות בעזרת מפוח עלים כמעט את כל הלכלוך המצטבר על המרבד.

מעבר לניקיון השוטף, בחלק מסוגי הדשא הסינטטי יש צורך בתחזוקה נוספת על מנת לשמור על הדשא זקוף ונקי, אך יש לעשות אותה רק לעתים נדירות ולא בתדירות גבוהה. תחזוקה יתרה – מעל לכמות הנדרשת והמומלצת – עלולה לפגוע באיכות הדשא ויציבותו לאורך זמן.

מה צריך לעשות בשביל לשמור על זקיפות הדשא?

אם הדשא הסינטטי הוא עשוי מסיב כפול, הם יישארו זקופים לאורך זמן רב יותר. אולם, אם הזמן, כל סוגי הדשא הסינטטי צפויים להתכופף.

דבר ראשון שניתן לעשות, הוא טיפול מונע, על ידי הימנעות מהנחת חפצים כבדים כמו רהיטים על הדשא לאורך זמן.

אם הדשא כבר התכופף, ניתן להבריש אותם כלפי מעלה באמצעות מטאטא קשיח כמו מטאטא כביש או מגרפה מפלסטיק.

באילו חומרים ניתן לנקות דשא סינטטי?

ככלל, לא מומלץ לנקות דשא סינטטי באמצעות שום חומר מלבד מים. רוב הלכלוך שלא תוכלו לנקות באמצעות מפוח עלים, כמו שאריות אוכל, משקאות ממותקים וכדומה, יירדו בקלות באמצעות שטיפה קלה או אפילו רק על ידי שימוש במטלית לחה.

שימוש בחומרים כימיים עלול לפגוע בסיבים של הדשא הסינטטי, לפגום בצבעם ואף בזקיפות שלהם. כך, הדשא הסינטטי עוזר לנו פעמיים לשמור על איכות הסביבה: הוא גם חוסך במי השקייה, וגם מייתר את השימוש בחומרי ניקוי מזהמים.