מהי צוואה הדדית, ומי זקוק לה?

מהי צוואה הדדית, ומי זקוק לה?

המשמעות של צוואה הדדית

צוואה הדדית היא צעד פיננסי שכל אדם חייב לעשותו.

לא משנה עד כמה הזוגיות שלכם היא דוגמה ומופת עבור רבים אחרים, ולא משנה עד כמה שניכם מסכימים וחשים כי אתם "משדרים על אותו הגל"; מה שחשוב הוא שברגע האמת אכן תדעו כיצד כי כל רצונותיכם ימולאו כהלכה.

מהי צוואה הדדית למעשה?

צוואה הדדית הינה צוואה אשר נערכת בהחלטה משותפת ומקובלת על שני בני הזוג. מדובר בצוואה אשר קובעת באופן חד וחלק, כי לאחר לכתו של אחד מבני הזוג, יעבור כלל הרכוש עבור בן הזוג השני.

הדבר נראה מובן מאליו? ובכן, לא פעם המציאות מוכיחה כי איננו לוקחים בחשבון שפע של נסיבות שונות ומורכבות. לאורך המאמר שלפניכם, נציג בפניכם מקרה בוחן במסגרתו צוואה הדדית הינה מסמך משפטי חשוב אשר עושה המון סדר בבלגן. כמו כן, נציג תרחישים שייתכן וישמעו לכם תלושים מן המציאות, אך אין דבר שלא "נכתב בדם" כאשר זה מגיע לנסיבות משפטיות.

משמעותה של הצוואה ההדדית

צוואה הדדית למעשה קובעת כי בן או בת הזוג שנותרו בחיים, אינם מוסמכים לקחת כל החלטה באשר לרכוש שהוחלט לגביו, וכי עליהם למלא את רצון הנפטר.

קיים קושי משפטי רב, לערוך שינויים בצוואות הדדיות, ולרוב בית המשפט יחליט לפסוק לטובת הנפטר וכנגד המערערים.

צוואה הדדית מספקת חשיבות מירבית במקרים בהם מדובר בנישואים שניים, ושבמסגרת הנישואים הקודמים נולדו ילדים. האם עתידו הכלכלי של בן או בת הזוג הנותרים ייגע בשלל השיקולים של ילדים אלו? למרבה הצער, ישנם מקרים בהם זהו כלל לא המצב.

כמו כן, ישנם מקרים בהם ישנו סכסוך קשה בין אחד הילדים להוריו. האם במקרה שכזה ייתכן ואותו צאצא ירצה לנקום בהורה הנותר? גם כאן, המציאות מלמדת שישנם סכסוכים מורכבים בהם מלחמות הירושה רק מוכיחות עד כמה מסמך משפטי שכזה, הוא בעל תרומה מכרעת.

סיכום היתרונות של צוואה הדדית

צוואה הדדית עשויה להתגלות לא פעם כגלגל הצלה עבור בן או בת הזוג הנותרים.

חשוב לקחת בחשבון כי על הצוואה לשקף באופן המדויק ביותר את המציאות הקיימת. כל דבר מה אשר כתוב בה, כמעט ואיננו יכול להשתנות עם לכתו של הפרטנר. כמו כן, מומלץ בכל כמה שנים לגשת אל הצוואה ההדדית ולבדוק את נסיבותיה. האם דבר מה השתנה בחיים האישיים? ייתכן מאוד שנושא שכזה צריך להשתקף גם בסעיפים המצוינים בצוואה ההדדית.

היעזרו בעורך דין

למעשה אין מדובר בהמלצה, ואם ברצונכם לערוך צוואה הדדית, הרי שעליכם להסתמך על עורך דין נוטריון אשר יכול לאמת את חתימתכם.

כמו כן, מומלץ שאת המסמך המשפטי ינסח איש מקצוע מיומן, אשר יידע לשאול את השאלות הנכונות ולשקף את כלל הנסיבות בתוך המסמך המשפטי.