דרושים – איך לחפש עובדים לעסק?

כל עסק צריך בשלב כזה או אחר עובדים לעסק, אז בכדי שהתהליך לא יהפוך מסורבל וארוך, חשוב ביותר לייצר אפשרויות באמצעות כמה וכמה דרכים כאשר הדרך הנכונה ביותר הינה מודעת דרושים מכוונת. אז לפני שמחליטים לחפש עובדים חשוב על הדרך לשאול את השאלות הנכונות כמו עד כמה דחוף לכם זמינות העובדים, האם מדברים על עובד אחד או שניים ועד כמה המשרה מצריכה כישורים בהתאם. כמו כן, רצוי לבחור גוף שיידע לעשות לכם סינון של כמויות קורות החיים שיגיעו בהתאם לסוג/ ענף/ משרה.

איך מוצאים עבודה? כל השיטות יחד

ההצעה הראשונית לחיפוש היא דרך פרסום, לוח דרושים הוא בהחלט יכול לסייע ולהועיל באיוש מהיר ובעיקר במשרה הייעודית. כאשר משתמשים בפרסום, אין צורך בקורות חיים, למעשה, משלמים סכום מסוים וזה מנתב גם למי שדורש את המשרה לפי אזורים. כאמור, היתרון הגדול ביותר מסיע באיוש מהיר ודחוף וכן חשיפה לקהלים גדולים תוך זמן קצר. שיטה נוספת מדברת על דיוור מפולח, כאן, באמצעות פילוח זה, ניתן להגיע למאות דרושים המותאמים לארגון עצמו. הדיוור פונה לאן שתחליטו, כך למעשה, אפשר לפלח אותו בדיוק לקהלי דורשי העבודה הנכונים. שירות של דרושים מעניק את המיון הנכון ביותר, כך גם אבחון מתאים ומעמיק. למעשה, הפרסום שלכם כמעסיקים באתר של דרושים יאפשר לכם לבצע את הגיוס הנכון והממוקד ביותר ובסיכום דבר, זהו השירות הרלוונטי ביותר להצלחת המשימה.

איך מראיינים עובדים חדשים?

אם כן, במעמד דרושים שפרסמתם, כאשר יגיעו העובדים, חשוב ביותר לשאול אותם את השאלות הרלוונטיות לא רק לניסיון הנדרש אלא מעבר לכך. יש לבחון את ההופעה של האדם וכך גם את שפת גופו, האם הוא בוחר לשבת בחיבוק ידיים או ידיו פתוחות לצדדים? יותר ויותר מחקרים מעידים כי זה אכן נכון, איך שיישבו מולכם או ידברו אתכם, כך גם תוכלו להתרשם מהמועמד הפוטנציאלי למשרה הפתוחה. דבר נוסף שלא פחות חשוב מקורות החיים עצמם קשור במסמכים, אלו מסמכים תדרשו לצד קורות החיים? כמה שיותר מסמכים אודות המועמד, כך ייטב, היות וכך גם תוכלו להתרשם ממנו בהתאם. יש לדרוש מכתבי המלצה, אישורי השכלה וכל מה שיכול להפוך את הריאיון הזה לנכון. במסגרת שאלת השאלות, יש לשאול שאלות כגון מהן התכונות החיוביות או השליליות עליהן יכול להעיד על עצמו המועמד.

בסיכום דבר יש שלא לפסוח על כל שאלה, להיות נאמן לדברים ולבחור עובד שיישאר אתכם הרבה מעבר למספר חודשים בארגון. יש לדרוש ממנו כמה שיותר המלצות, מסמכים ואפילו לבחון את הופעתו החיצונית ואת שפת גופו. למען הסר ספק, במאמר שלפניכם מצוינים רק חלק מהמרכיבים שאתם המעסיקים נדרשים לעשות לפני שאתם יוצאים לחפש את המועמד המתאים.