תואר ראשון בכלכלה – לבחור נכון

תואר ראשון בכלכלה הוא תחום מבוקש ביותר שמטרתו לנתח ולחקור דווקא את הצד הכלכלי בחברה ובו זמנית להעניק פתרון כשצצה לה בעיה כזו או אחרת. כאמור, באמצעות הידיעות של תחום הכלכלה, לא רק שאפשר לנצל חכם את כל המהלכים, אלא גם להשיג מקצוע לחיים ובדיוק על כך, רצינו לדבר אתכם במסגרת תואר ראשון בכלכלה.

מה מקנה לכם תואר ראשון בכלכלה

במסגרת תואר ראשון בכלכלה, משיגים לא רק כלים ייעודיים להתמודד עם ההיבט החומרי של החיים, אלא גם לאפשר ניתוח מצבים מורכבים ומסובכים בהיבט הכלכלי- מצבים שהם קשורים ליחיד, לרבים ובעיקר למשק כולו. לצד לימודי כלכלה, יש הבוחרים לשלב גם תחומים דומים בכדי לחזק את כלי העזר הזה – כאמור, מדובר על קורסים מתחום החשבונאות, מנהל עסקים, משפטים ועוד. הלימודים הללו אמנם נחשבים לא פשוטים ומאתגרים במיוחד, מאידך, בסופם, יקצור התלמיד את הפרות ויכול להשיג יכולות גבוהות שיעזרו לו לעזור לאחרים להתמודד עם השוק העסקי והמשק הנרחב.

למי מתאימים לימודי כלכלה ומה לומדים?

לימודי תואר ראשון בכלכלה מתאימים לאנשים שנמשכים לעולם העסקי ורוצים לייצר גם קריירה מצליחה בהיבט המסחרי, תחום הבנקאות ועוד. חשוב לציין, אמנם מסלול הלימודים אינו פשוט ועלול להיות דרשני מאוד, מאידך, אם בכל זאת תתעקשו לסיים את התואר, תזכו ללא מעט הצלחות. במסגרת לימודים אלו, תתקלו במגוון של נושאים, החל ממימון, שיווק, מאקרו ומיקרו כלכלה, מודלים מתמטיים ועוד. כמו כן, יעסקו הלימודים גם בתחומי השקעות, הקצאת משבאים, השגת רווחים גדולים בתנאי תחרות, בידול ואפילו לקיחת סיכונים בזמן אמת. במסגרת העניין המשפטי, יועברו במקביל נושאים בהקשר לדיני מיסים ואם פסחנו על האקטואריה ועל ניצול המשאבים, חשוב גם את זה להזכיר במעמד המאמר הזה.

מה צריך בשביל ללמוד את המסלול הזה?

בכדי לגשת אל תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטאות חשוב לציין כי הרף יהיה גבוה , למעשה, יידרש מכם להשיג לפחות פסיכומטרי של בין 600 ל700. כמו כן, תצטרכו להציג גם סף של בגרות גבוה במיוחד ב4 יחידות מתמטיקה לכל היותר. עם זאת, חשוב לציין שלא כמו באוניברסיטאות, הדברים משתנים כאשר מדברים על מכללות – שם העלות תהיה מכופלת ביחס לאוניברסיטאות, מאידך, התנאים יהיו גמישים יותר. כמו כן, רצוי מאוד לציין כי כמו בכל דבר, כך גם בלימודים הגבוהים- התנאים ישתנו ממקום אחד לאחר ולכן חשוב מאוד לבצע סקר שווקים מקדים.

בסיכומו של דבר, תואר ראשון בכלכלה הן באוניברסיטאות והן במכללות אורכו כשלוש שנים. בסיום מסגרת זו תתקבל תעודה B.A בכלכלה. בוגרי התואר ישתלבו בעולם הכלכלה, הבנקאות ואף המסחר והעסקים. כמו כן, ישיגו את המיומנויות הנדרשות וישתלבו בכל תחום הן בהיבט של עובדים שכירים ואפילו בהיבט של עובדים עצמאיים עם שאיפה לעסק מצליח.