איך אירועי שמחה משפיעים על הבריאות שלנו?

איך אירועי שמחה משפיעים על הבריאות שלנו?

השפעת אירועי שמחה על הבריאות

מצד אחד תכנונם של אירועי שמחה שכוללים משפחה וחברים, יכול להיות מקור למתח נפשי ולאינספור תכנונים קדחתניים. מצד שני, עצם הבילוי שלנו עם האנשים האהובים עלינו מכול, וכולם במקום אחד, יכול לספק לנו אינספור יתרונות בריאותיים. לכן, אם אתם חשים קצת חשש מפני אירוע שמחה שקרב ובא, כאן החלטנו להגיש לכם את היתרונות החיוביים בצורה מקורית וחדשה! אתם לא רק זוכים לחגוג יום מאושר, אלא גם קוצרים כמה וכמה יתרונות בריאותיים נפלאים על הדרך. 2 ציפורים במכה, שווה לא? הישארו עמנו.

מוזיקה

אם כבר החלטתם לסגור מסעדה לאירוע שמתקרב, אז אל תוותרו על מוזיקה שתנעים את אוזניכם.

מחקרים מדעיים שנערכו בנושא, הראו כי האזנה למוזיקה האהובה עלינו, יכולה לעזור באופן משמעותי לתחושת נינוחות ורוגע וזאת כיוון שמשתחררת כמות נכבדה של דופמין. מדובר במוליך עצבי אשר תורם לתהליכים כימיים במוח שבין היתר משפיעים גם על מערכת העצבים. הדופמין הוכח כמוליך עצבי אשר תורם לתחושת שמחה, אושר, רוגע והנאה. כבר מן הרגע הראשון שהאירוע נפתח עם המוזיקה האהובה עליכם, הרי שתרמתם לבריאותכם עם המוליך העצבי הנהדר הזה!

שיחה עם חברים / בני משפחה

אנחנו עובדים, לומדים, נשחקים ובדרך שוכחים או לא מספיקים לדבר עם האנשים האהובים עלינו מכול.

למרבה המזל, ישנם אירועי שמחה ש"מכריחים" אותנו לפגוש שוב בכל החברים ובני המשפחה. לא תאמינו עד כמה יש לכך תרומה מכרעת למצב הרוח. שיחה עם אנשים שאנחנו אוהבים, משכיחה מאיתנו את המחשבות השליליות ומאפשרת לנו להתרכז במה שקורה "כאן ועכשיו". זהו מוטיב מרכזי מאוד מן המדיטציה, פרקטיקה בה האדם המתרגל אותה, מתרכז במציאות העכשווית. אין סיבה להתרכז במה שהיה או מה שיהיה. נטו מה שמתרחש בזה הרגע. זו יכולה להיות נשימה, תחושה, צלילים, ובמקרה שלנו שיחה עם אנשים אהובים.

לעשות טוב לאחרים

מחקרים רבים מראים גם כי כל פעילות באשר היא, אשר גורמת לנו להכיר בכך שעזרנו או השרנו טוב על אחרים, מחזירה לנו כפליים עם שפע של יתרונות בריאותיים. מן הסיבה הזו, רבים שמתנדבים ומסייעים לנזקקים, מעידים על רמות אושר גבוהות יותר. בכך שאתם מקימים אירוע שמחה, וגורמים לנוכחים להיות שמחים ומאושרים, הרי שגם אתם נהנים ומשחררים מטענים שליליים.

לשבור את השגרה

לסיום, אירוע שמחה סייע לנו לשבור את השגרה היומיומית והשוחקת. אוכל חדש, מקום חדש, מוזיקה וזיכרונות חדשים עם האנשים האהובים עלינו כול.

מאחלים לכם שבכל פעם מחדש, תמצאו סיבה למסיבה ומשם תקצרו עוד ועוד יתרונות מוכחים לבריאותכם הכללית.