נמצאים לפני רכישת דירה? התייעצו עם אדריכל

נמצאים לפני רכישת דירה? התייעצו עם אדריכל

רכישתה של דירה היא בהחלט צעד מבורך שמביא עמו פרפרים בבטן וציפייה לבאות. אולם לצד זאת, חשוב שנצנן מעט את תחושת האופוריה בטרם החתימה על חוזה המכר, ושנסקור היטב את נכס המקרקעין שעתיד יהיה להיקרא על-ידינו 'בית'.

רבים מן הרוכשים דירה, מכירים את המונח העונה לשם 'בדיקות מקדמיות'; מרביתן נערכות על-ידי עורך דין מקרקעין המלווה את הקונים, ובמסגרת עבודתו הוא סוקר את נסח הטאבו, את תיק הבניין ובוחן שאין אי אלו היבטים שעלולים להוביל למחלוקות ואי-הסכמות בין הצדדים.

אולם כאן אנו נתייחס אל הנושא דווקא מתוך היבט אחר, מעט שונה, ונבחן כיצד משרדי אדריכלות יכולים ואכן נותנים את השירות המדובר מן הצד שלהם.

בדיקת נכס קיים

או במילים אחרות – נכס יד 2.

שירותי ייעוץ אדריכלי ברכישתו של נכס יד שנייה היא לבחון האם מצבו של הנכס אכן מאפשר לנו ליישם תכניות עתידיות הצפויות לו: האם מצבו של המבנה מאפשר לנו לשפץ אותו כהלכה? להזיז את המטבח למיקום שונה? להוסיף יחידה נוספת לבית?

נוסף על כך, מטרתם של שירותים אלו היא לבדוק אם באותו המבנה קיימות אי אלו חריגות בנייה אשר עלולות להצריך תהליך של רישוי.

תופעה שאיננה דבר נדיר בישראל, היא לגלות שהבית שהוצע למכירה מביא עמו עבירות בנייה המצריכות התייחסות מיוחדת. בחלק מן המקרים יימצא אף שלא ניתן לבצע רישוי לתוספת הבנייה לאור חריגה משמעותית.

ייעוץ מקדים שכזה, יאפשר לבחון את טיב הנכס, וכן להתייחס להוצאה העתידית הצפויה עבור הרישוי. הרוכשים יוכלו לשלב זאת בחוזה המכר ולדרוש מן הבעלים הנוכחיים להפחית את עלות מכירת הנכס בשקלול עם ההוצאה הצפויה לרישוי.

בדיקת נכס מקבלן

לצד נכסים קיימים, ישנם גם נכסים חדשים מפרויקטי בנייה נדל"ניים.

מטרתם של משרדי אדריכלות המספקים שירותי ייעוץ מקדימים, הוא לבדוק מה הרוכשים מקבלים בפועל, והאם ישנם שינויים מבניים שנוכל לשלב במעמד החוזי.

כך לצורך הדוגמה, רוכשים עלולים לגלות שכדי להחליף מרצפות בדירה מקבלן, עליהם לקבל את הדירה כפי שהיא, ואז להידרש למלאכת שיפוץ הכוללת את עקירת הרצפות הקיימות והחלפתן בחדשות. משא ומתן מקדים, יוכל להביא להסכמה מול הקבלן שהרוכשים יספקו את הרצפות המדוברות, והעובדים מטעם הקבלן הם אלו שירצפו.

לקנות את הנכס בלב שלם

בין שמדובר ברכישת נכס יד שנייה ובין שמדובר ברכישת נכס מקבלן, הרי שזהו משמעותי שמסמל עבור רבים שינוי סטטוס ושדרוג לאיכות החיים.

בעסקאות נדל"ן, הרי שדי במפח נפש ולו הקטן ביותר, כדי שהוא יעלה הון תועפות ולמרבה הצער לעתים אף יוביל לערכאות משפטיות.

שכירת שירותיו של משרד אדריכלות לייעוץ ברכישת בית או דירה, תוכל להסיר מן הרוכשים כל דאגה ולהבטיח שהם אכן עושים את הצעד הנכון בסגירת העסקה.

שירות זה ניתן למצוא במשרדה של האדריכלית אפרת מאירי. משרדה של אפרת מאירי מתמחה בשירותי אדריכלות לבתים פרטיים בדגש על קיבוצים ומושבים, וכן מעניק ייעוץ מקיף בטרם רכישת נכסים.