מהו עגורן ומהם הסוגים הנפוצים ביותר?

מהו עגורן ומהם הסוגים הנפוצים ביותר?

בשל התפתחות מואצת של ענף הבנייה בישראל, ישנו ביקוש הולך וגובר למנופאים שיכולים להתמודד עם סוגים שונים של עגורנים ומנופים בתנאי עבודה משתנים. למרות הדרישה הגבוהה למנופים בתחום, עדיין מדובר באחד התחומים הכרוכים באחריות רבה, הן בתפעול העגורן עצמו והן בעבודה עם חומרים כבדים. כדי להעלות את סיכויי הקבלה לעבודה חשוב להכיר את סוגי המנופים השונים הקיימים ואת ייעודי הבנייה של כל אחד מהם.

אלו סוגים של עגורנים קיימים?

משאית מנוף

משאית מנוף הינה בין סוגי העגורנים הפשוטים יותר, הניתנת לניוד באמצעות הרכבה על משאית. באופן זה, העגורן קל ביותר לניוד ומתאים לעבודות בפרויקטים קטנים יחסית. עם זאת, בשל מידותיה, משאית מנוף פחות מתאימה לפרויקטים ענקיים או פרויקטים הכוללים עבודות לגובה.

עגורן נייד

בדומה לעיקרון המשאית, גם העגורן הנייד ניתן להובלה ושינוע בקלות יחסית ומיועד לעבודות מהירות וממוקדות. העגורן הנייד אידאלי למעוניינים לבצע פרויקטים ספציפיים וחד פעמיים, לפרויקטים קטנים יחסית או למקומות סגורים שאינם מאפשרים הכנסה של זרוע מנוף ארוכה. מנוף זה מתאים לעבודות כמו איטום גגות, הובלות ועוד.

עגורן טלסקופי

עגורן טלסקופי כשמו כן הוא – בעל מוט טלסקופי המאפשר למנוף להגיע לטווחים ומרחקים מורחבים, כך שניתן יהיה לבנות לגובה הרצוי. העגורן הטלסקופי מאובזר במנגנון הרמה המעניק לזרוע טווח נוסף באמצעות שלד פנימי המצוי בתוך זה החיצוני. הודות למבנהו הייחודי, עגורן טלסקופי הינו קל להרכבה ופירוק וניתן לניוד בקלות יחסית.

עגורן חוליות

עגורן חוליות הינו בין סוגי המנופים היותר נפוצים כיום הודות להיותו ניתן להארכה באמצעות החוליות המותקנות בו. בעידן דינמי בו פרויקטים חדשים מאושרים מדי יום, עגורן החוליות הוא הבחירה הטובה ביותר למגדלים בהם מעוניינים להוסיף קומות או מרפסות, שכן זרועו הארוכה והגמישה מאפשרות נגישות גבוהה לאזורים שמנופים אחרים לא יכולים לעבוד בהם.

מנוף שער

מנוף שער הוא מנוף הנפוץ יותר באתרים לוגיסטיים ופחות באתרי בנייה. מגרשים, מחסנים ומפעלים הם מקומות בהם נהוג להשתמש במנוף שער הודות ליכולתו לעבוד לרוחב ולנוע על גלגלות. ניתן לעשות בו שימוש לסידור סחורה בגובה, לפריסת סחורה או שליפתה וזאת ללא סיכון העובד. יחד עם זאת, בשל מידותיו ומבנהו, מנוף שער אינו מותאם לעבודות בנייה מסיביות.