מהו אפיון ועיצוב אפליקציות?

עוד הרבה לפני שיש ליזם או לחברה אפליקציה, יש להם רעיון, קו מנחה שהוביל אותם לחפש אחר מקורות מימון לפרויקט, שמדרבן אותם בכל בוקר ובוקר לקום כדי לקדם את העסק שלהם קדימה ולפרוץ אל מול קהלים של מיליוני גולשים.

רעיון טוב הוא הדלק המניע אותנו, הוא זה שמעורר בנו את הניצוץ והתעוזה לקחת את הצעד הענק קדימה. אך בעולם המאתגר של ענף האפליקציות, רעיון טוב מוכרח להיות מגובה ברמת ביצוע שאיננה מתפשרת ולו על הפרטים הקטנים.

אין צורך להישען על מחקרים סטטיסטיים כדי לגבות את האמרה הבאה: אפליקציה שלא מספקת את הסחורה, כושלת ולו בפרט אחד קטן, היא כזו שעתידה להינטש על-ידי הגולשים. ייתכן אפילו לאחר שימוש אחד בלבד. נסו לחשוב על הפעם האחרונה שבה אתם הורדתם אפליקציה ולא התרצתם מן האפשרויות השונות שהיא הציעה. לרוב נטייתנו היא או להשאירה על הנייד עד שנחליט אחרת, ולעתים הסרה מידית.

הסוד להצלחה טמון באפיון מקדים

כמו בכל תחום ותחום, כאשר אנחנו נכונים לצאת למסע ארוך וממוקד מטרה, הרי שיצירת אסטרטגיה מקדימה יש בה כדי לסלול דרך ברורה ונהירה עם יעדים הנראים באופק.

מתפקידו של מאפיין ומעצב אפליקציות הוא בראש ובראשונה לשאול את השאלות הנכונות, להבין מיהו קהל היעד, מה הם המוצרים הקיימים, טרנדים עיצוביים ועוד. דרך אפיון מקדים שכזה, ניתן לייצר את התרשים הראשוני של האפליקציה, להבין במדויק מהו היישומון וכיצד הוא ייראה בבסיסו.

לאחר מכן, ניתן לעבור אל השלב הבא והחשוב לא פחות שהוא עיצובה של האפליקציה בפועל.

מדובר בתצרף המורכב מרכיבים רבים ושונים: טיפוגרפיה, צבעים בולטים ושולטים, תמונות, שפה צילומית וזה רק על קצה המזלג. כל אלו יחדיו, יוצרים את האפליקציה שמטרתה היא לא רק לשרת את הגולשים נאמנה, אלא לסחוף אותה אחריהם, לעודד אותם להשתמש בה שוב ושוב.

נסו לרגע לחשוב על האפליקציה ביט ועל היישומונים הדומים לה, נסו לרגע לחשוב על כל אותן אפליקציות שלא הצליחו לסחוף אחריהן את המשתמשים – מה הסוד שלה לעומת אחרים?

מתפקידו של מעצב אפליקציות לענות על שאלות אלו, להקשות ולהכשות עם שאלות נוספות, ולסלול את הדרך של לקוחותיו אל עבר ההצלחה.

מעוניינים לאפיין אפליקציה משלכם? יש לכם רעיון יזמי שאתם מעוניינים להוציא אל הפועל? לפרטים נוספים בקרו באתר של הילה בלאן: https://www.blanko.co.il/