מחפשים מקצוע מוביל בתחום הפיננסים?

מחפשים מקצוע מוביל בתחום הפיננסים?

למה שלא תשקלו לימודי חשבות שכר?

במציאות הדינמית של ימינו ושוק תעסוקתי שאיננו שוקד על שמריו, מה שמרבית האנשים מחפשים הוא לא אחר מאשר יציבות כלכלית.

הדוגמאות לחוסר הביטחון הכלכלי אשר מאפיין צעירים ומבוגרים כיום, הן רבות ומגוונות. החל מתעשיית ההייטק שמספקת שפע של משכורות עתק, ועם זאת איננה יודעת להישאר נאמנה עבור עובדיה המבוגרים, ועד למקצועות שפעם ידעו לתת שקט נפשי לעובדיהם דוגמת הבנקים שכמעט ואינם מאפשרים חתימה על קביעות. אם כך, האם עדיין ניתן לקבל ערובה לביטחון תעסוקתי? או שמא מדובר במשאלת לב שמקומה להישאר כמשאלה בלבד? וודאי שכבר הבנתם מן הכותרת, כי אפשר גם אחרת! וכאן ברצוננו להביא לידיעתכם את היתרונות הגלומים בלימודי קורס חשבי שכר.

מקצוע בעל דרישה מוכחת בשוק העבודה

כל מקום עבודה, כל חברה וכל בעל עסק, היו רוצים לדעת שהם משלמים את המשכורות לעובדיהם בצורה נכונה ומסודרת. כל טעות ולו הקטנה ביותר, עלולה להיחשב לעבירה על החוק ולכן אין כמעט אדם אשר מוכן לקחת את הסיכון.

על כן, חשבי שכר נהנים מדרישה יציבה בשוק העבודה בין אם מדובר בתעשיות וחברות ענק, ובין אם מדובר בחברות שמטרתן לספק שירותי חשבות שכר עבור בעלי עסקים קטנים.

מה המקצוע כולל?

באחריותם של חשבי השכר לוודא כי כלל התנאים, הזכויות והחובות של העובדים, מגולמים בתלוש המשכורת. המשמעות היא כי התלוש צריך לכלול מוצרים פנסיונים, מיסוי וזכויות סוציאליות שונות דוגמת ימי מחלה או ניקוד מופחת של מס הכנסה בהתאם לנסיבות מסוימות.

כל אחד מן התנאים הללו חייב להתקיים בתלוש המשכורת. תנאים אלו נגזרים מן החוזה או לחילופין מן החוקים הבסיסיים הקבועים במדינת ישראל.

היכן ניתן ללמוד את התחום?

כיום ניתן למצוא שפע של מכללות לחשבות שכר, אשר מציעות תכניות לימודים מסודרות ומבוססות אשר מכינות את בוגריהן לקראת בחינות לשכת רואי החשבון בישראל. בין היתר ניתן לציין את המכללה למיסים ולחשבונאות, כמו גם מכללת דיפלומה, מכללת מישלב, לשוחות המכללה למינהל לימודי חוץ ועוד.

מומלץ לבצע סקר שוק מקיף טרם בחירת המכללה הרצויה. עמדו על כך שאתם רוצים לראות את הסביבה הלימודים, ואם מתאפשר, בקשו גם להיות נוכחים בשיעור ניסיון. מהו מספר התלמידים בכיתה? מה הם אחוזי ההצלחה? כל אלו הינם פרמטרים חשובים שיסייעו לכם בבחירה.

תנאים נוחים ואפיקי קידום

לצד העובדה שמדובר במקצוע מבוקש. תחום חשבות השכר נהנה מתנאים נוחים המאפשרים עבודה בחצי משרה עבור אמהות. כמו כן, בהתאם לוותק המצטבר, יכולים חשבי השכר להתקדם לתפקידים בכירים ואף לנהל מחלקות לחשבות שכר בחברות מובילות במשק.