הילד רוצה ללמוד סייבר? הכירו את מכללת שחקים

הילד רוצה ללמוד סייבר? הכירו את מכללת שחקים

היום כבר ברור לכולם כי העתיד כבר כאן, והוא קיים במרחב הדיגיטלי. זה בא לידי ביטוי במגוון רחב של היבטים המלווים אותנו ביום-יום. השידורים הטלוויזיוניים בהם אנו צופים נשלטים על-ידי מחשבים, פנסי הרחוב שדולקים בשעה הקבועה נשלטים בידי מחשב ואפילו המים הזורמים אצלנו בברזים בסופו של יום תלויים במערכות ממוחשבות.

וכאשר היבטים כל בסיסיים דוגמת אלו עוברים למרחב הממוחשב, כך גם הזירה הצבאית החלה לשלוט ביד רמה ברשת..

אין זה מקרי שישראל נחשבת לחוד החנית של עולמות הסייבר ואבטחת המידע. מדי יום ויום, בזמן שאנו מקיימים את אורח החיים השגרתי שלנו, האקרים ממדינות זדוניות כמו גם גורמים המגובים על-ידי משטרים שלמים, פורצים לאתרים שונים ברשת הישראלית, וכן שואפים לערער את השגרה השוטפת בפריצה אל בקרות ממוחשבות חיוניות.

מכללת שחקים – מכשירים את דור העתיד

מכללת שחקים סייבר – https://shchackim.co.il/ הוקמה על-ידי יוצאי יחידות טכנולוגיות במטרה להכשיר את לוחמי הסייבר של המחר.

הקו המנחה את המכללה בכל עת, איננו מתמקד כלל בלימוד הנושא לשם הלימוד ותו לא. כל מסלול וכל תכנית המוצעת על-ידי שחקים, בנויה על סמך לימוד לשם מטרה.

קורס הדגל של המכללה ללימודי האקר פרו הוא דוגמה נהדרת לאופיין של תכניות הלימודים, כאשר בכל אחת משלביו, נכנסים התלמידים והתלמידות אל תוך נעליהם של אנשי המקצוע, ורוכשים ידע פרקטי ומקיף בקוד דרך משימות ותרגולים שונים.

בשלב הראשון של הקורס, לומדים המשתתפים לתפעל תקלות מחשב שונות, וכל זאת תוך שהם לומדים את רכיבי המחשב, כיצד המחשב פועל, כיצד הרשת עובדת, מהו ראוטר ומה גורם לכל הקסם הזה שנקרא אינטרנט לעבוד ולשרת אותנו ביום יום.

בשלב השני של הקורס, לומדים המשתתפים טכנולוגיות קוד שונות ובאמצעותן בונים רשת חברתית משלהם. ההתרגשות בקרב בני ובנות נוער הבונים רשת המזכירה את פייסבוק, הוא בהחלט דבר מה שגם הבוגרים שבינינו יוכלו להזדהות עמו.

השלב השלישי מדגים את משחקי התפקידים באופן המובהק ביותר, כאשר התלמידים והתלמידות נכנסים לנעליהם של לוחמי סייבר ולומדים את החולשות הקיימות בקוד. לצד זאת, הם גם מתפקדים כהאקרים, מוציאים מתקפות סייבר ומפילים את הרשת החברתית שבנו.

אין צורך ברקע קודם

הדור הצעיר לא צריך לעמוד אל מול תנאי קבלה נוקשים יתר על המידה. אחרי הכל, בטח שבגילאים צעירים, הרי שלא ניתן לצבור ניסיון רב בעולמות המחשבים.

בשחקים סייבר עובדה זו לא חמקה מעיניו של הסגל הלימודי, אולם בו-זמנית, כל מועמד ומועמדת נדרש למעבר ראיון קבלה והתאמה אישי.

מטרת הריאיון היא לערוך תיאום ציפיות עם התלמיד/ה ויתרה מזאת: להכיר את המועמד/ת.

ישנם המבקשים ללמוד תחום מסוים, אולם חשים באכזבה במהלך הקורס, או בחוסר עניין. שיחת היכרות שכזו, מאפשרת לסגל הלימודים ללמוד את רצונות הילד/ה ומשם גם לנתב אל מסלולי הלימוד המתאימים ביותר.

מתכונת הלימודים

תכניות הלימודים של שחקים מועברות אונליין או באופן פרונטלי.

יצוין כי למרות ששחקים מעבירה את הקורסים בלמעלה מ-40 מוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ, הרי שעיקר הדגש ניתן על המסלולים המקוונים אשר מאפשרים רישום ולימוד עבור ילדים וילדות מכל רחבי הארץ.

הקורסים מבוססים על מפגש שבועי, אורכים כשנה, ומתפרשים על כ-300 שעות לימוד.

בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור קשר עם מכללת שחקים ולשוחח עם יועץ לימודים.