מיתוסים על הרמת חזה

פריחת הניתוחים הפלסטיים הינה “סוד” גלוי וידוע. התרומה שלהם לדימוי הגוף, לביטחון העצמי, לתחושת הנשיות ידועה גם היא. ובכל זאת, מסתבר כי לניתוח הכי פופולרי, הלא הוא הרמת חזה, מתלווים לא מעט מיתוסים. אז מה נכון ומה לא? יצאנו לבדוק.

הגדלת חזה והרמת חזה זה אותו הדבר, האם נכון?

נשים שעברו הנקות, לידות ושינויי משקל קיצוניים מגלות כי החזה איננו מעוצב כשהיה. האם הפתרון הוא הגדלת חזה או שמא הקטנת חזה? אישה המרוצה מגודל החזה, יכולה לבצע הרמת חזה שתעניק שביעות רצון גבוהה. באם רקמת השד או רקמת השומן יחסית מצומצמת, אכן ניתן לבצע גם הגדלת חזה ביחד עם הרמת חזה. ישנם שתלים אשר יוצרים כשלעצמם סוג של הרמה. אבל לא ניתן לומר באופן גורף כי הרמת חזה והגדלת חזה הם אותו הדבר. ניתן ואף מקובל לבצע הרמות חזה וגם הגדלות חזה ללא קשר הכרחי בין השניים.

במצבים קיצוניים השתלים עלולים להתפוצץ, האמנם?

שמועות משמועות שונות גורסות כי שתל שהוכנס לשד עלול להתפוצץ במצבי קיצון מסוימים. למשל, בשעת טיסה בגובה רב או בשל ביצוע בדיקות כדוגמת ממוגרפיה שלא נערכות בזהירות מספקת. על כך אפשר לומר, לא היה ולא נברא. השתלים כיום הינם עמידים ביותר ויכולים לעמוד בתנאי לחץ ועומס לא פחות מאשר רקמת שד טבעית.

הרמת חזה עלולה ליצור תחושה לא נוחה או כאבי גב

ניתוח להרמת חזה איננו יוצר כאבי גב או עומס ולחץ על עמוד השדרה. באופן מובהק, לא נמצא כי נשים לאחר הניתוח חוות אי נוחות. אפילו כאשר מבוצע שילוב בין הרמת חזה לבין הגדלת חזה, לרוב לא משתמשים בשתל גדול במיוחד. למען האמת, מעטות הן הנשים אשר חוות כאבי גב באופן ישיר בשל הגדלת חזה. בדרך כלל, זה קורה רק כאשר מתבצעת הגדלה מאוד חריגה (נפח שתל מעל ומעבר לפרופורציה הרצויה).

הרמת חזה גורמת להרבה צלקות בגלל צורת הניתוח, כן או לא

מיקום הצלקות ומספרן נובע מצורת הרמת החזה ויותר נכון לומר, מגודל החזה. כאשר השד מאוד גדול וגם מאוד נפול, יבצע הרופא בדרך כלל יותר מאשר חתך אחד (סביב הפיטמה, באזור הכהה). יבוצע במקביל גם חתך נוסף לכיוון קפל השד. בהרמה יותר מינימלית, החיתוך יהיה אחד ופחות מורגש. עם זאת, יש לציין כי תמיד נעשה מאמץ שהצלקות תהיינה מינימליות ככל שניתן.

הרמת חזה משפיעה על יכולת ההנקה, האמנם

נשים אשר שוקלות להיכנס להיריון ולהיניק לאחר ניתוח הגדלת חזה חוששות, לעיתים, מפגיעה בצינורות החלב. חשוב להרגיע את החוששות ולציין כי לרוב לא כך קורה. פגיעה בכושר ההנקה מתרחשת במקרים מסוימים, בעיקר בניתוחים מסוג אחר, כגון הקטנת חזה. אלה הניתוחים שבהם כורתים חלק מרקמת השד. בהרמת חזה, באם לא מבצעים במקביל גם הקטנה, השפעה כזאת פחות סבירה.