מי בכלל צריך ייעוץ עסקי?

הרבה יזמות ויזמים שמקימים עסק חדש, עושים זאת עם הרבה ביטחון, או בהתבססות על ניסיון של אחרים: חברות, חברים או עסקים אחרים בתעשייה. במקרים רבים גם ישנו ייעוץ של מכרות ומכרים, כאלה שמכירים "הכי טוב" את השוק.

בניסיון לחסוך עלויות, רבות ורבים נמנעים מלגשת לייעוץ עסקי. חיסכון בעלויות הוא לא דבר רע – אחד העקרונות החשובים ביותר בניהול של עסק, ועל אחת כמה וכמה בשלבי ההקמה והפתיחה שלו, הוא ניהול הוצאות מבוקר ומדוייק: לא להוציא איפה שלא צריך.

אולם, במקרים רבים – יותר ממה שאתם חושבים – דווקא הניסיון לחסוך על הוצאות של ייעוץ עסקי, עלול לעלות בטווח הארוך בכסף רב ובזמן יקר.

ייעוץ עסקי – כבר בשלב התכנון

כאשר פונים לכל יועצת או יועץ עסקי, הדבר הראשון שהם יבקשו לראות הוא את התכנית העסקית שלכם. בלי תכנית עסקית, לא ניתן לצאת לדרך. התכנית העסקית היא לא תורה מסיני, וניתן לשנות אותה עם התפתחות הרעיון או העסק, אך היא יסוד חשוב כדי להתחיל להזיז את הגלגלים.

ייעוץ עסקי בשלב זה יכול לעזור לכם לשאול את כל השאלות הנכונות: סכום הכסף הדרוש כדי להתחיל, כיצד ניתן לקבוע מחירים למוצרים או לשירותים, כיצד לנהל את ההיררכיה בעסק ועוד.

הייעוץ, כשמו כן הוא, נועד להדריך אתכם במציאת התשובות, ולא לענות עליהן במקומכם. אולם, אלא שלא יידעו לשאול את כל השאלות הקריטיות – עלולים להוביל את עצמם לכישלון ידוע מראש.

גיוס כוח אדם

עוד בשלב התכנון, או בימיו הראשונים של כל עסק, ברוב המקרים נדרש גם גיוס של כוח אדם. כמובן שכל עסק מעוניין בכוח האדם האיכותי ביותר. "איכותי" בהקשר זה איננה תווית המוצמדת לעובדת או עובד טובים – אלא מעיד בעיקר על ההתאמה המיטבית לצרכים של העסק.

גם כאן, ייעוץ עסקי יודע להכווין היכן הכי מתאים באופן פרטיקולרי לעסק שלכם למצוא את כוח האדם, וכיצד להציע את המשרות: האם ברשתות החברתיות? באמצעות סוכנות תיווך? או מפה לאוזן?

רכישת לקוחות והרחבת המעגל

דוגמא נוספת לתחום שעליו עסקים קמים ונופלים, אך בסיוע של יועצת או יועץ עסקי ניתן לנהלו במקצועיות, הוא בניית מעגל הלקוחות שלהם. על מנת להיות יעילים בשיווק, יש להבין היטב את קהל היעד, ולמקד בו את השיווק.

הרי כל עסק, בסופו של יום, תלוי בלקוחות שלו.  המשוואה פשוטה – אם יש לקוחות, יש ביקוש, והעסק מצליח. אם אין לקוחות, הביקוש יורד, והעסק עלול שלא להצליח. בנוסף, לאחר מציאת הלקוחות הראשוניים, יש לנהל אסטרטגיה בת שני פנים: מצד אחד, שימור הלקוחות הקיימים. אולם חשוב מכך – הרחבת מעגל הלקוחות כל זמן שהעסק פעיל.