איטום גגות – הפעולה שתציל אתכם מנזילות

מתי בפעם האחרונה אטמתם את הגג שלכם והגנתם עליו מנזילות? אתם לא זוכרים? כדאי שתיזכרו, כי זו פעולה שיכולה לחסוך לכם המון כסף. במדריך הבא נענה על השאלות שמטרידות רבים – מהו איטום גגות, מה הן הדרכים לעשות זאת, מה יקרה אם לא נאטום את הגג, כל כמה זמן יש לבצע איטום, ואיך זה יכול לחסוך לכם המון כסף?

רב הנסתר על הגלוי

בפעולות תחזוקה כמו איטום גגות, אנחנו עלולים להרגיש מבולבלים מעט, מהסיבה הפשוטה שלא מדובר בהליך שגרתי, אלא משהו שעושים פעם בעשור. מפעם לפעם האופציות כמובן משתנות, והטכנולוגיה משתכללת, ולכן יש לגשת וללמוד את הנושא מחדש בכל פעם.

למה צריך לאטום את הגג?

משטח הגג מהווה כר פורה למי הגשמים, שעלולים להיקוות בו מדי חורף. במידה ומים יחדרו לפנים המבנה, הם עלולים לחולל נזק רב למתכות ולבטון. כולנו יודעים מה קורה למתכת ברגע שהיא נרטבת – חלודה. בשפה המקצועית, הדבר נקרא קורוזיה, וגורר אחריו תגובת שרשרת. ברגע שהמתכת בשלד הבניין מחלידה, עלולים להיגרם חללים בבטון שמקיף אותה, והבטון עלול להתפורר. כל הבלגן יכול היה להימנע אם היינו מקפידים על איטום בזמן. כפי שאתם מתארים לעצמכם, תיקוני נזקי נזילה עולים הרבה יותר מהזמנת האיטום בזמן.

איך האיטום מתבצע?

אנשי המקצוע יבחנו תחילה את הגג, ויציעו לכם את דרך הפעולה האפקטיבית ביותר. אחת הדרכים הפופולריות לאיטום גגות, היא שימוש ביריעות אטומות למים. תחילה פורשים את היריעות על כל משטח הגג, ולאחר מכן ממיסים אותם בחום. החום מצמיד את הלוחות ישירות למשטח, ובכך מוודאים במאת האחוזים שהמים לא יחדרו לשום סדק. שיטה זו נחשבת היקרה יותר, והיו כאלה שיעדיפו את מריחת הזפת הקלאסית.

מה אם מערכת הניקוז עובדת היטב?

על גגות רבים מותקנת מערכת ניקוז שאחראית לנקז את מי הגשמים. גם מערכת הניקוז היעילה ביותר היא לא פתרון מספק בכל הנוגע לאיטום גגות. בסופו של דבר, מספיק שיהיה את הסדק הקטן ביותר, כדי שמים יצליחו לחדור.

מי נושא בהוצאות של איטום הגג?

כשמדובר בבנייני מגורים, לא פעם עולה השאלה מי אחראי לשלם על איטום הגג. דיירי הקומות התחתונות לא מרגישים מחויבים לשלם עבור איטום הגג, משום שנזקי הנזילות לא יגיעו אליהם. עם זאת, הנוהל הוא שכל דיירי הבניין משתתפים בעלות.

מה עושים עם דודי מים ולוחות סולריים על הגג?

במקרים בהם יש להזיז את דודי המים, המחיר יעלה לפי מספר הדודים שיש להזיז. הסיבה לכך היא על מנת לאפשר איטום במאת האחוזים על כל חלקי הגג. מדובר בטווח מחירים של כ-200 ₪ לדוד.

בצעו סקר שוק על מנת למצוא את שירות איטום הגגות המושלם עבורכם.

לאיטום גגות לחץ כאן