מהו צילום אווירי?

מהו צילום אווירי?

מידע בסיסי אודות צילום אווירי

עוד משחר ההיסטוריה חלם האדם לראות את העולם ממעוף הציפור. הוא עשה זאת ראשית עם המצאת המטוס, וכיום עם האמצעים הטכנולוגיים השונים הקיימים, ניתן להיווכח ביופיו של העולם ממעלה, וזאת באמצעות מכשור מתקדם דוגמת טיסנים בשלט רחוק ורחפנים.

הפיתוחים הטכנולוגיים של טיסנים ורחפנים למעשה צעדו יד ביד יחד עם ענף הצילום האווירי. צילומי ווידאו וסטילס ממעלה משמשים עבור מגוון רחב של פרויקטים החל מפרויקטים יח"צניים לצורכי שיווק ועד לפרויקטים הנדסיים המצריכים מעקב אחר התפתחות שלבי הפרויקט.

הכל עניין של פרספקטיבה

צילומים אוויריים משרתים נאמנה צרכים שיווקיים שונים ובעיקר בתחום הבנייה והנדל"ן. באמצעות זוויות שונות ומרהיבות, מבנים אדריכליים רבי רושם משדרים עוצמה רבה יותר. וודאי שמגדלי עזריאלי לצורך הדוגמה ייראו מרשימים הרבה יותר אשר נראה אותם ממעוף הציפור, וזאת לעומת הפרספקטיבה הרגילה שכולנו מורגלים אליה בחיי היום יום.

צילומים אוויריים לצרכים שיווקיים יכולים לשמש עוד מגוון רחב של לקוחות שונים דוגמת פארקי מים המבקשים להראות את הפארק ממעוף הציפור ועד לפסטיבלים והפקות אירועים בהן די בסרטון שיווקי אחד שיציג את הקהל ממעלה, כדי להותיר רושם רב על הצופים.

מעקב ויזואלי אחר פרויקטים

צילום אוויר בנוסף מאפשר לבעלי מקצוע שונים לפקח על הנעשה בפרויקטים הנדסיים מורכבים לרבות ענף הבניין והתשתיות. באמצעות שימוש ברחפנים, תצלומי האוויר יכולים לספק למקבלי ההחלטות והמפקחים בשטח נקודת מבט טובה יותר באשר לתוצאות שבשטח, ולא להסתמך באופן בלעדי על דו"חות המפורטים על-ידי אנשי השטח עצמם.

מטיסי רחפנים מקצועיים הפועלים בשירות חברות הנדסה ובנייה, תורמים רבות להבנת קצב התפתחות הפרויקט ולוקחים חלק בלתי נפרד מהצלחתו.

אירועים ופסטיבלים

צילום אווירי הוא גם כלי יעיל במיוחד שזוכה לפופולריות רבה בקרב פסטיבלים ומופעים מוזיקליים שונים.

באמצעות צילומי אוויר מרהיבים, יכול הקהל לראות מיצגים מרהיבים ביופיים המופיעים על גבי האקרנים ואשר מציגים את הקהל אל מול הבימה המפוארת. ניתן לצפות לא מעט בנוכחותם של רחפנים בפסטיבלים דוגמת ימי סטודנט, מופעי ענק של אמנים בולטים ופסטיבלים בינלאומיים.

מיפוי השטח

השימוש ברחפנים יכול להידרש גם למיפוי השטח. מיפוי אווירי באמצעות רחפנים מקצועיים, מאפשר לשרטט את תנאי השטח ולספק מידע עדכני, מקיף ומדויק עבור מגוון רחב של גורמים לרבות גורמים הנדסיים שונים וגורמים מוניציפליים וממשלתיים המבקשים למפות ולהבין את השטחים השונים לצורכי פרויקטים וצרכים מנהליים.