לאיזה עסק מתאים להפיק סרטון תדמיתי?

איך מפיקים סרטון תדמית?

הוצאות לצורכי שיווק הן אף פעם לא החלטה פשוטה. אין זה בהכרח נובע מתקציב מועט או דחוק, אלא יותר מן הספקות שעולות בלבנו – היכן כדאי לנו לשים את כספנו? מה יניב לנו את התוצאות הטובות ביותר?

בואו נשים את הקלפים על השולחן; שיווק הוא הוצאה שנועדה להיות השקעה, והשקעה מטרתה היא להחזיר את עצמה.

בדיוק מן הסיבה הזו, לא פעם ההוצאה בעבור סרטון תדמיתי לבית העסק נתפסת כמותרות. בבחינת סך ההוצאות הנדרשות לשיווק, סרטון תדמית הוא בהחלט לא הוצאה שהיא בגדר חובה, אולם יש בכוחה כדי לשנות את תוצאות המהלך הפרסומי מן הקצה אל הקצה.

בסקירה הבאה, יחד עם יובל מרום מומחה לתוכן שיווק והפקת סרטי תדמית, נבחן עסקים שיכולים למצוא בסרטוני התדמית שלהם עזר רב.

עסקים בתחום המזון

מסעדות, בתי קפה, קונדיטוריות ועוד; עסקים שמוצריהם נועדו להשביע את תיאבונם של סועדים וסועדות, יכולים בהחלט למצוא עזר רב בסרטוני תדמית.

זו יכולה להיות מסעדה חדשה שנפתחת בעיר, ושמעוניינת לשווק את עצמה בפייסבוק. עם סרטון שמציג את המאכלים השונים, במועד הפתיחה יגיעו שפע של סועדים וסועדות סקרניים מן העיר ואף מן הערים הסמוכות.

זהו יכול להיות בר לצעירים המבקש לשווק את עצמו עם סרטון של מסיבה, אווירה צעירה ושמחה, הרבה בירות ומוזיקה טובה. פרסום באינסטגרם של סרטון תדמית שכזה, בהחלט יוכל לעשות את העבודה.

אפילו מאפייה חדשה שזה עתה פתחה את דלתותיה, יכולה למצוא לעזר רב את שיווקה באמצעות הרשתות החברתיות ועם סרטון תדמית איכותי. אמנם מדובר בעסק קטן ומקומי, אולם יצירת עין ושיח על המקום, יביא אליו קהל רב בפתיחה, וייתכן ויביא גם לקהל נאמן שישוב ויקנה בכל פעם מחדש.

עסקים המקדמים את עצמם אורגנית בגוגל

הדוגמה שלהלן התרכזה ברשתות החברתיות, אולם בואו לרגע נתעכב גם על אלו המפרסמים את עצמם במנועי החיפוש.

ישנם שני אפיקים מרכזיים לקידום בגוגל:

  • קידום ממומן – כלומר קידום ובו אנחנו משלמים על מילה מסוימת, וזאת כדי שנופיע איתה בעמוד הראשון.
  • קידום אורגני – קידומו של אתר כך שיופיע באופן טבעי בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

בקידום אורגני, אחד מן ההיבטים החשובים ביותר לקידום עבור מנועי החיפוש הוא חוויית משתמש.

מחקרים רבים מראים כי אתרים המציגים בתוכם סרטון, מצליחים לפלס את דרכם באופן טבעי אל העמוד הראשון בקלות רבה יותר. אחת מן הסיבות לכך טמונות ככל הנראה מן הסרטון ששולח סיגנל לגוגל ודומיו. הם מסיקים באופן אוטומטי, כי ישנו תוכן אינטראקטיבי שמאפשר לגולשים לצרוך את המידע בכמה דרכים.

זוהי רק הנחת יסוד, אך מה שבטוח הוא, כי לקוחות שצופים בסרטון, נשארים זמן רב יותר באתר, וכך מאותתים למנועי החיפוש כי התוכן רלוונטי ומעניין.

עסקים המפרסמים את עצמם בגוגל יכולים לנוע ממגוון רחב של תחומי עיסוק: עורכי דין ורואי חשבון, מפעלים המספקים שירותי ייצור לחברות, אתרי עורכי דין המעוניינים לייצר אינטראקציה ראשונה עם הגולשים או לספק מידע משפטי בגובה העיניים ועוד.