איך מנקים ספות עור?

איך מנקים ספות עור?

ספות הן הרהיט המושלם – מחד, הן מוסיפות המון לעיצוב הסלון ושאר חדרי הבית, וחשוב מכך – הספות הן רהיט נוח לישיבה, שמזמין אותנו לשבת עליהן בנוחות, ומוסיף לנו שעות רבות של מנוחה ושלווה. בשל כך, אין פלא מדוע ספות עור נחשבות לאחד מסוגי הספות הפופולריים ביותר. זאת, מאחר שספות עור נחשבות נוחות במיוחד, וכמובן שהן מוסיפות המון למראה העיצובי של הסלון. עם זאת, הבעיה מתחילה כאשר הספה מתלכלכת – בין אם הילד החליט שהספה היא המשטח המושלם לציור, אולי היה זה דווקא הכלב שהחליט למרוח בוץ דווקא על ספת העור, ואולי בכלל אחד ההורים שפך מרק חם על הספה. אז רגע לפני שאתם מתחילים לנקות את הספה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לנקות את הספה בצורה מיטבית.

שני הצעדים הראשונים בניקוי

הצעד הראשון בכל מה שנוגע למלאכת ניקוי ספות עור, הוא שאיבת אבק. למרות שלא מדובר בצעד אינטואיטיבי – הרי לא מדובר פה בספת בד או בשטיח, אלא בספה שעשויה מעור, עדיין כדאי ואף רצוי לשאוב אבק לפני הניקוי. זאת, מאחר שעל ידי שאיבת האבק, כמעט כל האבק והפירורים שהצטברו על ספת העור ולא נדבקו אליה, ייעלמו כלא היו. בנוסף, כך אם האבק לא היה נעלם, הוא היה עלול לגרום לכתמים נוספים על הספה בשעת הניקוי. הצעד השני, הוא העברת מטלית לחה. את המטלית יש לטבול כמובן במים, וקצת סבון שיסייע במלאכת הניקוי. יש לעבור עם המטלית הלחה על ספת העור, ובייחוד על החלק המוכתם. מיד לאחר מכן, חשוב לייבש את האיזור הלח בספה באמצעות סמרטוט נקי ויבש. בכך, תוודאו שהצבע של הספה לא יורד יחד עם הכתמים.

טעויות נפוצות בניקוי הספה

אנשים רבים סבורים כי פתרונות שטובים עבור ניקוי כיורים ומדפים – כמו למשל ספוג הפלא, יעשו את העבודה גם בניקוי הספה. למעשה, מדובר בטעות חמורה, שעלולה לגרום לכתמים בולטים שיהיה קשה להוריד.

חברה לניקוי ספות

כפי שניתן להבין, מלאכת ניקוי ספות עור אינה פשוטה כלל וכלל. למעשה, ניקוי לא נכון עלול לגרום לנזקים רבים לספה – החל מירידת צבע של הספה, פגיעה באיכות הספה, ועד לחורים חדשים שיווצרו בה. לכן, רצוי בראש ובראשונה לנסות לראות האם את מצליחים לנקות את ספת העור, באיזור מוסתר שלא נעשה בו שימוש רב. לחלופין, אפשר כמובן לפנות לחברה לניקוי ספות, שמתמחה בניקוי ספות מכל הסוגים – ספות בד, ספות עור, ספות בד סינתטי ועוד. החברה תחסוך לכם כאבי ראש רבים, ותחזיר לכם את הספה נקייה, משל הייתה חדשה לגמרי.