לימוד גיטרה – מתי כדאי להתחיל?

כישרון זה דבר טוב ובפרט כאשר מדברים על חוש מוסיקלי נדיר, יש לא מעט אנשים שתופסים את הגיטרה מגיל צעיר ומתחילים להתאמן- אבל האם זה מספיק בכדי להיות ידענים בתחום? הלימוד משתנה מאדם אחד לאחר והמשותף לכולם הוא הרצון וההתמדה יחד. כשיש את כל אלה אפשר בהחלט לקחת את התחביב ולהפוך אותו אפילו למקצוע מהנה. מחפשים מסגרת לימוד גיטרה? לפני שאתם בוחנים את הכישרון שלכם הנה כמה דברים שחשוב שתשאלו את עצמכם.

מתי כדי לחפש שיעורי לימוד גיטרה?

כפי שצוין ולפני שאתם או הילדים שלם מתחייבים להליך לימוד גיטרה עצרו רגע, שאלו את עצמכם האם אתם או הילדים בעלי יכולת קליטה מהירה ובפרט חדשה? האם יש שם אהבה ואהדה להתמדה והשקעה בדיוק כמו בבית הספר? זהו דבר חשוב ביותר שאחרת אם אין לכם או לילדיכם אותו אולי כדאי לחפש חוגים או תחביבים שונים בתכלית השוני. הדבר השני שיש לבחון קשור בשמיעה המוסיקלית שלכם, האם אתם או הילדים ניחנים בקצב? זהו החוש המוסיקלי שהוא חלק בלתי נפרד מלימוד מוסיקה בכל תחום. באמצעות שמיעה מוסיקלית יכול האדם לחזור על מה שמבקשים ממנו בין אם בשירה ובין אם בנגינה ולכן חשוב מאוד לוודא כי הדבר הזה אכן שרוי וקיים באנשים שרוצים לפצוח בלימודי נגינה. דבר נוסף לא פחות חשוב קשור בקואורדינציה, היכולת הזו להניח את האצבעות ולפרוט נכון ובצורה מדויקת על המיתרים עצמם. יש אנשים שיש להם את זה ויש שאין ולכן גם את זה חשוב לבדוק לפני שמתחייבים ללימודים ארוכי טווח.

מה לומדים בשיעורי גיטרה?

לימוד גיטרה מעניק קודם כל שיעור הכרות- זה בכדי שתבינו אם זה מתאים לכם או לילדיכם ולא רק משהו שאולי יימאס ולא תוכלו להתמיד בו. אחרי הכול מדובר בנושא לימוד שיש להתמיד בו ולמעשה ללא התמדה אי אפשר להצליח. בשיעור הזה ייבחן המורה את האחיזה בגיטרה, צורת הישיבה, מיקום הידיים לרבות האצבעות ועוד. כמו כן יועברו תכנים אודות סוגי הפריטה הראשוניים כאשר המטרה היא להפיק צליל נכון ונקי. אלו הם למעשה דברים חשובים ביותר שאחרת אי אפשר להתקדם וללמוד ברצינות לאורך זמן בלעדיהם.

מה יכללו השיעורים הראשונים?

לאחר שיעור לימוד גיטרה ראשון יעבור המורה או המורים ללימוד התווים הראשונים לרבות אקורדים. כמו כן יועברו נושאים כגון פריטות, קצב, תזמון ועוד. את השלב הראשוני חשוב ביותר להקנות לכם או לילד מכיוון שהוא זה שייקבע מה יהיה בהמשך- כאמור, הקניית ההרגלים שאיתם תתרגלו את מהלך הנגינה לרבות ההתמודדות עם השימוש בגיטרה. בסיכום דבר, כמו בכל נושא גם כאן נדרשים התמדה ואימון נכון, בתחילה זה יהיה אולי לא רגיל וקשה אבל אחר כך זה יזרום כמו כל דבר שרוצים ואוהבים.