האם סושי באמת נחשב למאכל בריא?

האם סושי באמת נחשב למאכל בריא?

על סושי, בריאות ומה שביניהם

עבור רבים מאיתנו, הבחירה להזמין סושי היא הרבה יותר סבירה מהמבורגר או פיצה, וזאת כאשר אחד מן השיקולים הוא שיקולי דיאטה ובריאות.

הסושי הצליח להצטייר עם השנים, כאחד מאותם מאכלים מהירים שאינם מזיקים לבריאות ובטח לבטח אינם משמינים. האורז הלבן, בצירוף הירקות, והדגים שרק מוסיפים לתזונתנו אומגה 3, כל אלו יחדיו, יצרו את המוניטין החיובי ביותר שאוכל מהיר יכול היה לרכוש לעצמו. אז האם ישנה אמת בקביעה שכזו?

סושי באמת יכול להיות בריא!

בראיון עם אסף, בעלים של מסעדת מיזו סושי בראשון לציון, נאמר לנו במפורש: "קראתי על כך לא מעט, וסושי באמת יכול להיות מנה חביבה ולא משמינה. כשהקמתי את המסעדה ונכנסתי לעסקי הסושי, ביצעתי מחקר מעמיק וגיליתי שהסושי כולל בתוכו שפע של רכיבים תזונתיים חשובים, בין אם האומגה 3 שקיים בסלמון או בדג הטונה, ובין אם בירקות, או האבוקדו שעשיר בברזל. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בפינגר פוד, כלומר אוכל שלא מגיע בכמויות גדולות, ולכן חשוב לקחת בחשבון כי אין מדובר פה בתוספת משמעותית התורמת לגופנו".

אבל יש גם את הצד "השלילי"

אסף גם לא ממהר להכריז קבל עם ועדה כי סושי הוא אכן מאכל בריא בכל מתכונתו: "חשוב להבין אגב שאני לא תזונאי, ואני מסתמך בעצמי על מחקרים שקראתי. עם זאת, היו חכמים בהזמנת הסושי שלכם ודעו מה יש לכם בצלחת. אם אתם מזמינים רול של סלמון שעבר טיגון בשמן עמוק, אז הרי שברור כי מדובר בתוספת משמעותית לקלוריות. בנוסף, כמו כל רוטב שמוגש, גם הרטבים כמו מיונז או טריאקי כוללים סוכרים. קחו את זה פשוט בחשבון".

הכל עניין של העדפה

האם זה אומר שעליכם לעצור את עצמכם מלאכול את מנת הסושי האהובה עליכם? כמובן שלא.

הכל הוא פשוט עניין של מינון. בדיוק כמו ששתייה מרובה מדי של מים עלולה להביא להרעלת מים, כך גם אכילה לא מתונה של סושי ובעיקר מנות מטוגנות, עלולה לתת את אותותיה על משקל גופנו או על הגזרה.

מאחלים לכם המון בתיאבון!

צוות On-Web.