איך דכדוך קשור לקורונה? ומה ניתן לעשות?

איך דכדוך קשור לקורונה? ומה ניתן לעשות?

על דיכאון וקורונה

אז נכון, עוד טרם מצאו את הטיפול הנכון שימגר את המגיפה העולמית הנוראה שפקדה אותנו, אך בהחלט מוטב שניקח את האחריות על גופנו, ושלצד השמירה על כללי ההיגיינה גם נחזק את גופנו. למרבה הצער ב'שגרה' שאט אט אנו מסגלים לעצמנו עתה, ישנו מאפיין מסוים אשר יכול להגביר את תחושת הבדידות וכל שכן דכדוך ואף דיכאון.

מצד אחד אנו מבודדים את עצמנו מן הכלל כדי שלא להיפגע מן המחלה או חס וחלילה להדביק את האנשים האהובים עלינו מכול, ומן הצד השני הבדידות הממושכת יכולה להוביל להתחזקותם של תסמיני דיכאון. הדיכאון מצדו נחקר רבות ונמצא שמצב רוח ירוד עלול לפגוע במערכת החיסונית, ומכאן הרי שנכנסו למערבולת שאיננו יודעים כיצד לצאת ממנה.

תקשרו עם האהובים עליכם

הרבו להתקשר, ערכו שיחות ווידאו – שמרו על קשר עם האנשים האהובים עליכם. היו סמוכים ובטוחים שבדיוק כפי שאתם צמאים לקשר, כך גם אנשים רבים נוספים. אינכם יודעים עם מי לדבר? דעו שכיום ישנן מגוון עמותות המספקות סיוע נפשי. כמו כן, ברשתות החברתיות מספיק שתרשמו סטטוס אחד או תבקשו לפרסם את עצמכם בבקשה למצוא אדם לתקשר איתו ולעבור איתו את התקופה הקשה, ותופתעו לגלות איזו היענות גדולה יכולה להתרחש.

ערכו הפתעה לאדם אהוב

מכירים אדם שאתם יודעים שכדאי לשמח אותו קצת? אל תהיו שאננים. בדידות בהחלט יכולה להשפיע, ואם לכם הייתה השפעה חיובית או דרך שבה רוממתם את מצב רוחו של אדם אחר, הרי שמילאתם פה תפקיד משמעותי בשמירה על בריאותו.

ניתן להפתיע עם זר פרחים או שלל מארזי מתנות למשלוח. עסקים רבים החלו להסתגל לתקופת הקורונה וכיום יותר מתמיד, ניתן למצוא שפע של אפשרויות מקוונות להזמנת מארזים ומתנות במשלוחים עד הבית.

אל תוותרו על ספורט

ספורט היה ותמיד יהיה דרך מצוינת לשמור על בריאות איתנה הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הנפשי. הקפידו לערוך ספורט לפחות אחת ליומיים. אם אין לכם משקולות, הרי שניתן להרים בקבוקי מים. אפשר להסתובב בבית במעגלים או לרוץ. כמו כן, כיום ניתן למצוא ביוטיוב מגוון רחב של אימונים מצולמים בהם ישנם מאמנים שמתאמנים יחד אתכם לכל אורך הסרטון.

זכרו תמיד כי התקופה הזו תעבור, וכעת זו העת לסייע לכל מי שזקוק לעידוד.