כיצד מערכת CRM יכולה לסייע לעסק שלך?

הפכו את העסק שלכם לטכנולוגי!

אתם יכולים להיות עסק קטן, ואתם יכולים גם להיות תאגיד רחב ידיים; מה שבטוח הוא שכל גוף עסקי היה מעוניין לוודא כי הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים, כולם ככולם מנוהלים היטב ומנוהלים בקפידה. לקוח שמנוהל בקפידה הוא לקוח מרוצה שמחזק את הקשר האישי שלו עם הגוף העסקי, לקוח פוטנציאלי שמרגיש כי מתייחסים אליו כראוי, הוא אדם, גוף או חברה שסבירותו כי יסגור עם בית העסק הוא גבוה יותר.

אם כך, כיצד ניתן לנהל את קהל הלקוחות והפניות בצורה נכונה?

מהי מערכת CRM?

מערכת CRM נקראת בעברית מערכת לניהול קשרי לקוחות או באנגלית Customer Relationship Management.

כשמה כן היא, ומערכת CRM מסייעת לעסקים לנהל את כלל הפעולות העסקיות שלהם אל מול לקוחותיהם ואל מול פניות של אנשים ועסקים המתעניינים בשירות.

נסו לדמיין זאת כך: אדם נכנס לאתר העסק שלכם, התעניין במוצר והשאיר פניה. האם הפניה נכנסה לכתובת המייל שלכם? מרבית העסקים הקטנים עובדים כך. זוהי דרך יעילה כאשר מדובר בטפטופים של פניות, אך כאשר מדובר בקצב קבוע או גבוה, הרי שהתנהלות שכזו עלולה להוביל לפספוסים וללידים שנופלים בין הכיסאות.

הגברת הפוטנציאל העסקי

על כן, ישנה מערכת CRM שמטרתה לתרגם את הפניות לעסק לכדי דרך ניהולית ממוחשבת יעילה ומהירה.

נהוג לחשוב כי השימוש במערכות שכאלו נפוץ בעיקר בקרב עסקים בינוניים וגדולים, אך גם פירלנסרים המבקשים לעשות סדר בבלגן ולשמור על יציבות ומבט היקפי על התנהלותם, עושים שימוש ניכר במערכות השונות שמוצעות כיום בשוק.

היתרונות:

  • מערכת CRM מאפשרת ליצור סדר בלידים הנכנסים, ולארגן את הלידים שנסגרו לכדי עסקה בתור לקוחות.
  • מערכת CRM מאפשרת להעביר את הידע באופן מסונכרן בין אגפים שונים. אגף המכירות סגר את הליד? עתה הוא יהפוך אותו ללקוח ויעביר אותו למחלקת השירות.
  • מערכת CRM מאפשרת מכלול רחב של פעולות ניהוליות שונות כגון גבייה, חשבונאות, ניהול זמנים, ניהול פרויקטים מורכבים ועוד.
  • מערכת CRM מאפשרת להכיר את הלקוחות לעומק ולשמור מידע יקר ערך אודותיהם. בדרך הזו ניתן להעמיק את הקשר ולהפוך אותו לאישי יותר.